Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Planet kom iväg strax innan 23 men kommer landa ungefär i tid i Köpenhamn. Tycker det känns ovanlig kreativt av SAS att lösa en inställd fligt på detta sätt.
 
Canadien skrev:ORD-ARN tycker jag haft hög beläggning de torsdagskvällar jag rest, fullt i princip i C.Klicka för att utvidga...
ORD-ARN har ju numera utmärkt tidtabell, särskilt för anslutningar.



ARN-ORD är däremot usel för desamma.



Skulle förvåna mig om inte beläggningen skiljer rejält i de två riktningarna.
 
SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.

Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.

Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)
 
011430121 skrev:SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)Klicka för att utvidga...
Just nu är det dock absolut lågsäsong vad det gäller resor till USA så man ska nog inte dra allt för stora slutsatser. Men helt klart hade det varit mer optimalt om man kunnat behålla de gamla tiderna så att man har två olika tidpunkter att välja på för ut och hemresa.
 
011430121 skrev:SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)Klicka för att utvidga...
Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.
 
Najk skrev:Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.Klicka för att utvidga...
Jo det borde du ha fått, undrar om de som skulle ha åkt med SK943 fick besked om att den var inställd, så att de förmodligen fick åka via ARN, SK945 gick på tid idag beräknas landa på ORD 10 minuter före tidtabell
 
011430121 skrev:Jo det borde du ha fått, undrar om de som skulle ha åkt med SK943 fick besked om att den var inställd, så att de förmodligen fick åka via ARN, SK945 gick på tid idag beräknas landa på ORD 10 minuter före tidtabellKlicka för att utvidga...
Ok! Har man rätt till ngn ersättning eller är det bara vid försening över 2h?
 
Sitter i HongKong och skulle med SK964. Nu estimated 11:10. Bara det att Tore Viking står här i gaten och "ser" klar ut.



Strejk?
 
Nu är maskinen 2h sen och ingen boarding än. Crew gled in för några minuter sedan.



Har dom legat på sofflocket månne ?



Mvh
 
Back
Top