Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Brandten skrev:Tänkte kolla om den var försenad och passade även på att kolla resten av flygen som är uppe just nu. Såg då SK9136.... Vad kan detta vara?Klicka för att utvidga...
Tyckte jag såg i en annan tråd där någon noterade att den varit på service i Hongkong.

Lauda 777 skrev:LN-RKP kom precis till Arlanda. Ska flyga SK939 till Los Angeles enl. flightradar24.Klicka för att utvidga...
Fick en känsla nu att den rackarn kommer landa kl1010 imorgon som SK940 och skylta om till SK943 lagom innan kl1350. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji849.png

Jag tror den är schemalagd som SK903/SK904 i morgon fredag.

För det är väl bara LN-RKP som numer har 2+2+2 i business med raderna 1-5 och 9-10?

AABack2ARN skrev:Jag tror den är schemalagd som SK903/SK904 i morgon fredag.För det är väl bara LN-RKP som numer har 2+2+2 i business med raderna 1-5 och 9-10?Klicka för att utvidga...
SK903 nytt besked kl14 står det på tavlan.

SK963 just nu 20 min försenad.

Brandten skrev:SK903 nytt besked kl14 står det på tavlan.SK963 just nu 20 min försenad.Klicka för att utvidga...
Obekräftade uppgifter vid New York gaten (av SAS personal) sa att LN-RKP (SK903) har hydraulikproblem och troligtvis inte kommer iväg.

Det kunde bli så att man skulle ta LN-RKU (SK963) till New York istället och därmed skjuta lite på problemet och hoppas RKP hinner lagas till Hong Kong avgången (typ. Fast med lite försening på den).

Edit: FruBrandten frågade imorse om jag kunde skicka länken (till forumtråden eftersom jag alltid brukar rapportera). Nä sa jag, det är ju bara en vanlig tråkig direktflygning svarade jag. Borde kanske rapporterat ändå, verkar ligga något i era kommentarer om att det strular när jag ska med. Vem var BA's motsvarighet här på forumet?

Brandten skrev:Obekräftade uppgifter vid New York gaten (av SAS personal) sa att LN-RKP (SK903) har hydraulikproblem och troligtvis inte kommer iväg.Det kunde bli så att man skulle ta LN-RKU (SK963) till New York istället och därmed skjuta lite på problemet och hoppas RKP hinner lagas till Hong Kong avgången (typ. Fast med lite försening på den).Klicka för att utvidga...
Ojoj, stackars du isåfall! Med full pluskabin i 330 kan de iofs uppgradera en hel del till Business eftersom RKP har 48 stolar (mot 32 i 330) men det borde bli en del nedgraderingar till Go också.

SK963 förseningen beror på att besättningen till den kärran just nu sitter här.....enligt annan personal i gate F58.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20180119/50e0dbcba058cf2a4d1b182e9f3fce02.jpg

Brandten skrev:Fick en känsla nu att den rackarn kommer landa kl1010 imorgon som SK940 och skylta om till SK943 lagom innan kl1350.Klicka för att utvidga...
Vanligtvis så slingas Los Angeles med New York och Chicago med Hong Kong. Men det kan ju ändras när man minst anar. ;-)

Ombord nu men ytterligare förseningar eftersom traktorn hamnat på en isfläck och inte orkar pusha vårat flyg. Man väntar nu på sandning och diverse. Helt ofattbart! Bedriver man inte verksamhet i ett vintrigt Sverige?!?

Cirka 2 timmar efter att arlanda.se visade att SK903 var inställt visar nu även sas.se samma information samt att SK904 är inställd. ExpertFlyer visade det i bokningsdialogen betydligt före flightstats uppdaterades. Att det ska va så svårt...

SAS i USA håller på och bokar om passagerarna som skulle flugit med SK904. Men mycket är fullt utifrån Newark (i synnerhet i business).

Nej, inte mer än att SK963 startade cirka 2.15 sent från Stockholm

Först stod det ny avgångstid 15:30 och ungefär då blev det utgång stängd på arlanda.se. Därefter verkar planet stått vid gate i 30 minuter så jag antar att det var allt pappersarbete efter något som fixats som tog lång tid.

LN-RKU flög SK964 20/1 således inte tillräckligt med tid för turnaround eftersom LN-RKU går tillbaka till HKG som SK963

SK946 och SK964 kom båda in före tidtabell till Arlanda idag lördag. Men av någon anledning gjorde man inte, som brukligt, så att 946 avgick som 963 och 964 blev 945. Antagligen behövde den inkommande 946 (LN-RKR) nån form av handpåläggning så den blev stående på ARN fram till 17.30, då den återvände till Chicago.

Det innebar att inkommande från Hongkong fick återvända till HKG, med försening som följd.

KalleSus skrev:SK946 och SK964 kom båda in före tidtabell till Arlanda idag lördag. Men av någon anledning gjorde man inte, som brukligt, så att 946 avgick som 963 och 964 blev 945. Antagligen behövde den inkommande 946 (LN-RKR) nån form av handpåläggning så den blev stående på ARN fram till 17.30, då den återvände till Chicago.Det innebar att inkommande från Hongkong fick återvända till HKG, med försening som följd.Klicka för att utvidga...
Älskar dina analyser! Keep it up!

MrDollar skrev:Någon som vet varför SK903 uteblev idag? Körs inte den 7 dagar i veckan?Klicka för att utvidga...
Man tog kärran (LN-RKS) till Hong Kong istället. Har tyvärr inte svaret på vart det planerade Hong Kong flyget tog vägen. Om det är ORD den slingas med så verkar inte LN-RKU ha kommit ifrån Chicago och nu är RKP på väg dit?

KalleSus kommer nog snart med förklaringen.

Edit: Äh glöm RKU storyn. Flightradar24 som inte uppdaterat korrekt skulle jag tro.

Back