B
Bryant
Guest
Palle Kuling skrev:Aeroflot flyger väl fortfarande sina Sukhoi Superjet 100?Klicka för att utvidga...
Yes!
Palle Kuling skrev:Aeroflot flyger väl fortfarande sina Sukhoi Superjet 100?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag funderade också på vilka ryska plan Aeroflot egentligen använder...Klicka för att utvidga...
Aurora skrev:Det er ingen russiske flygplan igjen i flåta, jeg mener de pensjonerte den siste Ilyushin 96 i fjor.Klicka för att utvidga...
pswe skrev:OY KBD kommer in i tid från Chicago så hade varit intressant att veta vad som gör att de redan vet att den blir sen ut i eftermiddag,dessutom både 909 & 935 ser ut att flygas av LN-RKF, verkar mysko.Klicka för att utvidga...
Är det SK946 eller SK944d99mlu skrev:Tekniskt fel på Erik Viking, vi vänder just nu tillbaka mot Chicago. Kaptenen vågade inte flyga vidare över Atlanten, hänvisade till någon typ av systemfel.Klicka för att utvidga...
Rätar mig själv, förstår att det är SK946011430121 skrev:Är det SK946 eller SK944Klicka för att utvidga...
På Swedavia står det "nytt besked 1630". Ingen dålig försening. Blir du ombokad till (i mina ögon) någon spännande rutt istället?d99mlu skrev:Tekniskt fel på Erik Viking, vi vänder just nu tillbaka mot Chicago. Kaptenen vågade inte flyga vidare över Atlanten, hänvisade till någon typ av systemfel.Klicka för att utvidga...
F-28 skrev:14.20 lyfte LN-RKP från Kastrup med riktning mot Arlanda. Ska troligtvis extraknäcka som SK945 idag. Extramaskinen börjar göra sitt jobb att rycka in när de vanliga kärrorna får problem.Klicka för att utvidga...
Den initiala förseningen berodde på en ordentlig åskskur som orsakade stora köer för take off. Sedan hann vi 1-1,5 timme innan vändningen, och mycket riktigt så var det det större hydraulsystemet som spökade.011430121 skrev:Rätar mig själv, förstår att det är SK946Varför blev ni 1,5 timme sena ut från ORD?Klicka för att utvidga...
d99mlu skrev:Den initiala förseningen berodde på en ordentlig åskskur som orsakade stora köer för take off. Sedan hann vi 1-1,5 timme innan vändningen, och mycket riktigt så var det det större hydraulsystemet som spökade.Vi var 2 av totalt en handfull som lyckades få plats på SK-kärran till Köpenhamn, resten fastnade i Chicago över natten. SAS hävdade att det inte fanns några(!) hotellrum, så folk fick nöja sig med en matvoucher och betonggolvet landside. Ganska upprörda miner kan jag säga.Klicka för att utvidga...
Hörde från en annan resenär som var ombord att de fick info om att om de kunde boka hotell själva skulle sas självklart stå för kostnaden (vet dock inte om det fanns något maxtak). Han gick in på expedia och bokade första bästa rum som dök upp, slapp sova på golvet i alla fall men var inte direkt imponerad.d99mlu skrev:Den initiala förseningen berodde på en ordentlig åskskur som orsakade stora köer för take off. Sedan hann vi 1-1,5 timme innan vändningen, och mycket riktigt så var det det större hydraulsystemet som spökade.Vi var 2 av totalt en handfull som lyckades få plats på SK-kärran till Köpenhamn, resten fastnade i Chicago över natten. SAS hävdade att det inte fanns några(!) hotellrum, så folk fick nöja sig med en matvoucher och betonggolvet landside. Ganska upprörda miner kan jag säga.Klicka för att utvidga...