Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

masaba skrev:Jag flög med den i torsdags, och måste säga att kabinen numera är bra trött med rejält skavd inredning både här och där. Både jag och min fru hade struliga stolar, ej fungerande IFE (fick sitta med en iPad i knäet) samt ej fungerande Wifi.Planet i övrigt var det inget fel på, och crew var kanon. Dock inte riktigt den businessprodukt SAS marknadsför och som man betalar för. Med tanke på hur ofta planet flyger tycker jag det är synd att SAS inte lagt några kronor (även om jag förstår att det säkert handlar om en del pengar) på att uppgradera businesskabinen som de gjort med pluskabinen.Men det är min åsikt. Alla har rätt till sin egen så klart.Klicka för att utvidga...
RKP håller rent tekniskt och comfortmässigt absolut inte måttet i Business! Besättningen ser ut att skämmas en del när de ser missnöjet hos kunderna, men det är ju knappast deras fel att den ser ut som den gör. Har haft en del intressanta diskussioner med CC de gångerna jag åkt RKP. Tycker synd om dem som måste jobba på den maskinen överhuvudtaget.
 
SK939 OCT14 byte av plan i sista stund pga technical.

Alla ombord och redo för pushback, sedan besked om byte av plan och ny avgångstid 1130

Som tur är LN-RKP på väg till CPH. Nytt plan för SK939 verkar bli LN-RKS.



Bara de nu hinner lasta på lite Mikkeller...
 
Ford Prefect skrev:Ska läsa tråden nu...Har 2h58min connection i LAX till SAN. Återstår nu 90 min, så lär bli tight.Undrar vad jag blir ombokad till om jag missar anslutningen till UA5944. Kanske UA5725 där finns gott om plats. I så fall blir det enkelt EU261/2004 claim case. Lär inte bli ombokad till FJ/AA/AS/CI, eller hur?Klicka för att utvidga...


Så länge det finns "rimliga" alternativ kvar med UA lär det bli det ja (förutsatt att det var UA på det benet från början, men det tolkar jag din fråga som att det var). Om det skulle börja bli overnight inblandat så ökar chansen/risken för att få tex AA markant. Men LAX-SAN har ju många avgångar.
 
mha321 skrev:Så länge det finns "rimliga" alternativ kvar med UA lär det bli det ja (förutsatt att det var UA på det benet från början, men det tolkar jag din fråga som att det var). Om det skulle börja bli overnight inblandat så ökar chansen/risken för att få tex AA markant. Men LAX-SAN har ju många avgångar.Klicka för att utvidga...


Stämmer, är inbokad på UA5944 ursprungligen.

Har precis satt mig ombord igen, och väntar på att resten av paxen boardar. Kommer ta minst 15 min innan vi taxar, så inte långt ifrån 2 h försening ut från ARN.
 
Ford Prefect skrev:Stämmer, är inbokad på UA5944 ursprungligen.Har precis satt mig ombord igen, och väntar på att resten av paxen boardar. Kommer ta minst 15 min innan vi taxar, så inte långt ifrån 2 h försening ut från ARN.Klicka för att utvidga...
Nu kanske du syftar på generellt att det blir 2h sent ut. Men EU claim räknas på försening vid ankomst.
 
Ford Prefect skrev:Ska läsa tråden nu...Har 2h58min connection i LAX till SAN. Återstår nu 90 min, så lär bli tight.Undrar vad jag blir ombokad till om jag missar anslutningen till UA5944. Kanske UA5725 där finns gott om plats. I så fall blir det enkelt EU261/2004 claim case. Lär inte bli ombokad till FJ/AA/AS/CI, eller hur?Klicka för att utvidga...
Om sas gör ombokningen är det stor chans för American eller Alaskan. Om United ska göra den vid ankomst blir det nog till united.
 
Instrumentfel enligt någon ombord (info från annat forum). Återvänder till ARN.
 
Canadien skrev:Punkbandet från Austinresan som har fel på en sträng?Klicka för att utvidga...
Hahaha skulle precis skriva om det.

Fikat tog ju slut ungefär där så dom har vänt för att fylla på! //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1787.png
 
Det känns så eftersom det är samma individ (LN-RKT) som är planerad för SK963 enligt fr24.com



Någon vet vad som hände med SK945? Det kan ju inte varit superakut att landa eftersom de passerade ett antal flygplatser på vägen från Island till Stockholm.
 
Back
Top