Senaste nytt

Inställt flyg Ryanair - Vad har jag rätt till?

Tack! Jag förstår hur du tänker men hur kan man få ett "skriftligt?" Man får bara 2 alternativ av dom:
1. Ändra flyg - (går endast att ändra med deras flyg)
2. Pengarna tillbaka
Kan man maila Ryanair på något sätt? Eller skapa ett ärende?
Klart Ryanair vill göra det besvärligt, då slipper de betala. Hela affärsmodellen bygger på att du gör så att det blir billigast för dem så att de kan erbjuda låga priser.
 
Här kommer lite urklipp från Chatten:


I'm sorry but we have no tools to rebook your flight with other airline, you can book ticket for you own with them and then apply for a compensation from Ryanair, but I can't promise you that you will get this money, I have no influence on this process and I have tied hands, also policy says, that you can get a compensation in "reasonable amount of money and reasonable case". I can't provide you with anything else in this case, I'm very sorry "


Jag - I would like to understand: Any limitations or conditions regarding the reimbursement of additional costs incurred if I have to book a new flight with another airline due to the cancellation.

Yes, you can get a compensation in reasonable amount of money and reasonable cases, but I'm not the one who decide which one is reasonable which one is not. I can't guarantee that you will get refund and how much of money you will get.
 
Kanske har jag fel men tycker att det lite konstigt att man avhandlar Ryanair och Wizzair på ett forum som heter BusinessClass.

Forumregel #2: "I forumet försöker vi endast föra diskussioner relevanta för frekventa resenärer."

Pratar vi i allmänhet, så anser jag att BusinessClass-forumet handlar om medvetet resande - vilket RyanAir och Wizz till stor del kan vara.
 
Toppen