Senaste nytt

Inställt flyg och ingen kontakt med Lufthansa kundtjänst

plover

Medlem
Hej, har en biljett i C på sträckan NCE till ARN om en vecka via MUC. Bägge benen blev inställda, bör jag avvakta något dygn eller boka på eget med annat bolag och claima i efterhand ? Har läst lite olika vägar här på forumet. Det är revenue biljetter.
 

palmen

Moderator
Hej, har en biljett i C på sträckan NCE till ARN om en vecka via MUC. Bägge benen blev inställda, bör jag avvakta något dygn eller boka på eget med annat bolag och claima i efterhand ? Har läst lite olika vägar här på forumet. Det är revenue biljetter.
Du måste ge flygbolaget chansen att boka om dig innan du bokar eget och försöker claima det. Mitt råd är att försöka komma i kontakt med dom på Messenger, har alltid fungerat bra för mig.

Alternativet att boka eget och begära mellanskillnaden uppstår bara om flygbolaget inte kan/vill boka om dig.
 

wenne87

Medlem
Du måste ge flygbolaget chansen att boka om dig innan du bokar eget och försöker claima det. Mitt råd är att försöka komma i kontakt med dom på Messenger, har alltid fungerat bra för mig.

Alternativet att boka eget och begära mellanskillnaden uppstår bara om flygbolaget inte kan/vill boka om dig.

Kort fråga, vart på messenger finns de? Sökt och hittar flera olika lufthansa, men inget verkar vara flygbolaget.... Önskar dig en fin dag!
 

palmen

Moderator
Kort fråga, vart på messenger finns de? Sökt och hittar flera olika lufthansa, men inget verkar vara flygbolaget.... Önskar dig en fin dag!
Screenshot_20220729-074257_Messenger.jpg
 

GOTBound

Medlem
Ring servicecentret, om inte det svenska numret fungerar så ring det tyska. Dock kan det krävas många uppringningar innan du kommer igenom till tekefonkön… men tillslut kommer du fram till kön och välj då inte alternativet min resa avgår inom närmaste dygnen när du ställs inför det knappvalet utan ”2” ;).
+49 69 86799799
 
  • Gilla
Reactions: Gus

plover

Medlem
Japp, det är nog bästa alternativet tack. Vad är det för ersättningregler vid avbruten semester/tidigarelagd hemresa pga cancellations ? Någon som provat ?
 
Toppen