Senaste nytt

Inställt flyg med Wizziar - Hjälp mottages tacksamt

Axxo

Medlem
Tack för alla tips! Har fått en länk från wizz där jag ska begära pengarna tillbaka.
Ska nu försöka få tillbaka pengar för deras parkering på Landvetter också, det gäller 10 dagar så det blir några hundra lappar. Tror dock inte att wizzair står för den?
 

Doctor-X

Medlem
Håller inte med angående påståendet om Ryanair.

De är så mycket bättre än SAS exempelvis. Allting går att fixa direkt i appen osv.

Har du någon erfarenhet, eller är det bara fördomar?

Edit: efter sökande, så såg jag att du faktiskt har haft en dålig upplevelse :D Det var dock peak covid när alla bolag panikade. Sedan dess har de imo infört bra processer. Men även med bra processer så kan bolaget vara krångligt :)

Har haft väldigt bra upplevelser med Wizzar (och Ryanair) med att få pengar tillbaka. Jag har inte sökt ersättning, men återbetalning har varit snabbt och enkel.

Ryanair har jag som Tonton skrev har jag bara ett case där flyget blivit inställt och det är helt korrekt att det var under Covid-toppen, där vägrade Ryanair att att återbetala mig utan försökte tvinga mig till voucher. Slutade med att SAS MC krediterade tillbaka pengarna. Ersättning enligt EU261 pga försening >5h, Ryan höll ej med, ärendet gick till ARN som gav mig rätt och Ryan betalade ut ersättning.

Haft 5st? inställda flighter med Wizz, dock ska det erkännas att senaste gången var 2016. Varje gång har det varit problem att få tillbaka pengarna, kreditkortet har ersatt minst 2 gånger. Ersättning enligt EU261 har total vägrats alla gånger oavsett. Två ärenden har jag lagt till ARN, i båda fallen gav ARN mig rätt, men bara i ett av fallen valde Wizz att betala ut ersättningen.

Inte drabbats av någon försening sedan covid lagt sig (flugit ett par gånger med både Ryan och Wizz sedan dess) och låter rimligt att bolagen nu har på plats en bättre struktur för återbetalning.
 
Toppen