Senaste nytt

Inställt flyg KLM pga. snöoväder på Schiphol - Vad göra?

Det är KLM som ska lösa detta, men med tanke på vädret nu lär det bli kaos oavsett.

Du får nog vara inställd på att ett dygns försening är ett troligt scenario i detta läge, men självklart så kan det finnas bättre läsningar. Men kontakta KLM och hoppas på det bästa
Får göra som du säger och ringa till dem och hoppas på det bästa. Ser ingen riktig lösning på att hinna med VN-kärran imorgon tyvärr. Då är nästa problem hur det blir med hotellet etc. när man kommer fram en dag för sent.

Här kan du få ihop det via LHR imorgon och HAN visserligen en omväg är ni två som skall resa?

IMG_2914.png

Ja sorry, ser det nu. Du behöver förmodligen checka in väskan igen på FRA om du åker med LH så se till att ha lite marginal. Föreslå att åka ikväll till KLM eller be dem boka direktflyget till FRA imorgon :)
90 min blir för tight om vi måste checka väskan igen. Finns inget ikväll med KLM och ingen direktkärra imorgon till FRA som hinner fram i tid.

Hör av dig till hotellet när du vet lite mer och förklara läget. Brukar alltid lösa sig att ta bort en dag på bokningen och behålla nuvarande pris per natt så länge man säger vad som hänt.

Sämsta du kan göra är att inte prata med dem alls och få en no show, avbokning, straffavgift och stå där helt utan boende

KLMs Servicelinje tutar upptaget konstant...

Finns en flight imorgon med LH AMS-FRA som ännu inte är inställd. Den skulle ge oss en bytestid på 75 min på FRA. Kanske kan fungera?

Är det alltid så att man måste checka in bagage igen om det är olika allianser man flyger med? Även om det är samma PNR?

Stämmer två personer :)
Tråkigt har kollat på många väger att ta sig dit, men vänta på vad KLM säger, dom har nog en jobbig helg, många inställda flyg även igår.
Fanns flyg till HEL i kväll men inga platser till FRA imorgon

Men om ni kan ta er till CPH så gar det via SIN att ta sig till SGN och det finns platser
Håll oss informerad hur KLM löser detta.

IMG_2915.png

Är det alltid så att man måste checka in bagage igen om det är olika allianser man flyger med? Även om det är samma PNR?
Samma bokning så lär ni inre behöva checka in bagage på nytt. Har inte koll på KLMs interline avtal men skulle bli förvånad om de inte har det med LH då det ändå är relativt vanligt att man bokar om mellan bolagen.

Tråkigt har kollat på många väger att ta sig dit, men vänta på vad KLM säger, dom har nog en jobbig helg, många inställda flyg även igår.
Fanns flyg till HEL i kväll men inga platser till FRA imorgon

Men om ni kan ta er till CPH så gar det via SIN att ta sig till SGN och det finns platser
Håll oss informerad hur KLM löser detta.

Visa bifogad bild 171385
Självklart håller jag er uppdaterade, det är det minsta jag kan göra. Är det i business också? Finns ingenting till CPH imorgon men däremot ARN-MMX så det kan gå. Att döma av min profilbild så kan ni ju gissa om jag gillar detta alternativ :)

Samma bokning så lär ni inre behöva checka in bagage på nytt. Har inte koll på KLMs interline avtal men skulle bli förvånad om de inte har det med LH då det ändå är relativt vanligt att man bokar om mellan bolagen.
Ok, ja det låter rimligt. Just nu kommer jag inte ens fram till telefonkön (KLM) så mina förhoppningar på att det ska lösa sig är lågt ställda. Får testa att ringa SAS igen och höra om de hört något.

Toppen