Senaste nytt

Inställt flyg Eurobonusresa

O_M

Medlem
Jag har fått flera flygändringar på min resa, de tidigare medför längre väntetid men möjligt att resa.

Senaste ändringen nu är däremot omöjlig då nästa flyg avgått 7h innan jag landat.

Det finns inga lediga bonusbiljetter på datumet.

Vilka rättigheter / möjligheter finns att bli ombokad trots att kundtjänst säger att de inte hittar något? Kan inte vänta speciellt länge då hyrbilar mm redan är bokade så funderar på att köpa en enkelbiljett och avboka utresan.

Om man inte gör något, kommer man kunna checka in på första flighten? Om resan är påbörjad måste flygbolaget lösa det.

Alla tips och erfarenheter uppskattas.

1787897762277.png

Först skall du kontakta flygbolaget, och höra vad de säger och vad de kan göra.
Några EU261/2004 gäller inte på denna flygning, om det finns några lokala regler/lagar får du kolla upp på förslags vis någon AI och se vad som eventuellt kan hänvisas till.
Håll oss informerad!

Bara för tydlighetens skull, du ska kontakta det flygbolaget som orsakat/gjort ändringen. SAS kan boka om dig enbart till bonusplatser. Operating carrier kan boka om till revenue men oftast får man bråka rätt mycket då de säger att de inte kan ändra en biljett utställd av SAS. Här kan det underlätta om man förklarar att dom måste ”lägg ner segmenten” i bokningen, lyckas du med det så kan du sen ringa SAS och be att dom biljetterar.

Toppen