Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

DAT är planerad imorgon på SK 525/526, Stockholm - London.
Här var en som postade en bild på benutrymme på DAT. SAS har uppenbarligen hyrt in både MD83 och MD82 från DAT. Nedan MD82, OY-RUT, som har flugit för SAS idag. Snart 27 bast är denna klassiker.
upload_2018-8-3_22-0-6.png

Nu är det helg. SAS har 30 avgångar från Arlanda före kl. 9:00 imorgon. Det blir ett bra stresstest.
Som uppföljning! Samtliga flyg kom iväg, några med rätt kraftiga förseningar men ändå. Endast en avgång är inställd tills vidare idag från Stockholm Arlanda, SK535 till Dublin. Två ankomster, SK140 från Göteborg och vändande från Dublin, SK536 inställda. 535/536 skulle flygas av SAS Ireland, EI-SIC, som därmed inte ser ut att göra någon flygning alls idag. EI-SIC landade två och en halv timme sent från Edinburgh sent i natt.

Som uppföljning! Samtliga flyg kom iväg, några med rätt kraftiga förseningar men ändå. Endast en avgång är inställd tills vidare idag från Stockholm Arlanda, SK535 till Dublin. Två ankomster, SK140 från Göteborg och vändande från Dublin, SK536 inställda. 535/536 skulle flygas av SAS Ireland, EI-SIC, som därmed inte ser ut att göra någon flygning alls idag. EI-SIC landade två och en halv timme sent från Edinburgh sent i natt.
Tillkom SK2679 till Berlin TXL, en flight som skulle flygas med CR9 av CityJet. Returen därmed också inställd. Snart borde SAS vara ikapp, återstår då förstås bagagebekymmer - av Facebook att döma verkar det en gnutta stökigt.

Tillkom SK2679 till Berlin TXL, en flight som skulle flygas med CR9 av CityJet. Returen därmed också inställd. Snart borde SAS vara ikapp, återstår då förstås bagagebekymmer - av Facebook att döma verkar det en gnutta stökigt.
Mm, befinner mig i Alicante, och fick flyget inställt i måndags. Fick flyga via Mallis hit. En väska saknas fortfarande.....

Vilken Kung du är!
Vilken koll du har!!!

Jag är imponerad - på min ära!

Mm, befinner mig i Alicante, och fick flyget inställt i måndags. Fick flyga via Mallis hit. En väska saknas fortfarande.....
Mmm. Trist. Den här typen av extrema situationer ger ju problem i hela logistikkedjan. Kommer nog ta veckor innan man är ikapp bagagehanteringsmässigt.

Vem är det som kommer bli ersatt?

Lägger in en brasklapp här, men det är såhär jag har förstått det:

Rollen för Head of Network på Shorthaul har i princip varit vakant sedan samma veva som Eivind lämnade SAS hösten 2017. Sam Saatchi, Head of Group Strategy, har varit tillförordnad i denna rollen sedan dess. Det är helt enkelt dags att återställa ordningen nu - Sam ska tillbaka till sin vanliga roll och någon ska anställas för Head of Network på Shorthaul.

Toppen