Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Inte så farligt idag heller, so far tre inställda ankomster till ARN (SK1013 Skellefteå, SK82 Visby och SK126 Malmö) samt tre inställda avgångar från ARN (SK525 London Heathrow, SK1012 Skellefteå och SK121 Malmö). Malmö och Skellefteå är CRJ-avgångar så det är väl CityJet som stökar till det. Ser även något bättre ut på förseningsfronten.

SK1514 (LHR-ARN 19:05) är inställt idag.

Två sällskap framför mig i check-in-kön fick reda på att det var inställt när de skulle lämna sina väskor. SAS säger att de får sova på hotell ikväll och flyga imorgon då det inte finns något mer flyg. Måste ju funnits något alternativ att fått hem dom ikväll? Tydligen inte.

Min flight - SK534, har fått operational change. Från A320neo operated by SAS Ireland till 737 operated by SAS. Jag börjar dock bli lite nervös. Inget flygplan är ännu tilldelad SK534. Vanligtvis flygs SK534 av det flygplan som kommer ner som SK533, men där verkar det vara något fuffens. SK533 skulle ha lyft 18:20, men är försenad. Flygplanet som ska flyga denna flight är är LN-RGE. Denna kärra verkar ha stått på marken sedan igår kväll.

Last edited:
SK1514 (LHR-ARN 19:05) är inställt idag.

Två sällskap framför mig i check-in-kön fick reda på att det var inställt när de skulle lämna sina väskor. SAS säger att de får sova på hotell ikväll och flyga imorgon då det inte finns något mer flyg. Måste ju funnits något alternativ att fått hem dom ikväll? Tydligen inte.

Min flight - SK534, har fått operational change. Från A320neo operated by SAS Ireland till 737 operated by SAS. Jag börjar dock bli lite nervös. Inget flygplan är ännu tilldelad SK534. Vanligtvis flygs SK534 av det flygplan som kommer ner som SK533, men där verkar det vara något fuffens. SK533 skulle ha lyft 18:30, men är försenad. Flygplanet som ska flyga denna flight är är LN-RGE. Denna kärra verkar ha stått på marken sedan igår kväll.
Keep us posted. Hoppas du kommer hem väl men lite äventyr på vägen kan ju liva upp min fredag bland all öl i Berlin :D;)

Keep us posted. Hoppas du kommer hem väl men lite äventyr på vägen kan ju liva upp min fredag bland all öl i Berlin :D;)

Tråkigt, både för dig och mig, eftersom jag ändå inte har något planerat i helgen och inte har något emot en extranatt här, så verkar det som att SK533 bara blir 20 minuter sen. :p
Det verkar som jag kommer hem ikväll också - frågan är bara hur sent! Förra fredagen kom jag hem till Bromma 04:00 med borttappat bagage. Hoppas på att komma hem tidigare och med bagage denna gången.

Mmm. Stockholm Arlanda - London Heathrow fortsätter ta stryk.

Inställda avgångar från Stockholm Arlanda idag (hittills):

SK2111 Malmö (CR9 - CityJet)
SK171 Göteborg (CR9 - CityJet)
SK1523 London Heathrow (NEO, dock Mainline - kärran SE-DOX fick istället hoppa in på en T&R Zürich).

Inställda ankomster till Stockholm Arlanda idag (hittills):

SK2112 Malmö
SK1524 London Heathrow

På förseningssidan ser det bättre och bättre ut, endast en 15 ankomster med substantiella förseningar so far. Det kommer dock några stackare i natt som är skapligt försenade men överlag bättre och bättre.

Nu är det helg. SAS har 30 avgångar från Arlanda före kl. 9:00 imorgon. Det blir ett bra stresstest.

Markpersonalen i London har haft ett par svettiga veckor kan man anta. Och det är ju trots allt en del som flyger via London med byte till eller från långdistans och de är nog inte superimponerade i synnerhet inte när morgonflygen varit inställda eller ordentlig sena... :(

Har vi några indikationer på att SAS lyckats boka om London-resenärer till andra bolag, exempelvis Lufthansa eller Swiss? Eller blir det hotell för alla som inte kan komma med ett SAS-flyg?

Toppen