LN-RRP ser ut att ha divertat till GOT och står där? LN-RRP - Boeing 737-683 - SAS - Flightradar24 inte för att det hjälper med egentlig orsak men ändå![]()
Gissar att "istället" ska vara "inställt"SK1416 CPH till ARN istället pga att planet från olso hade problem.
Skicka in det som ett helt nytt case eller dra det till ARN direkt. Det är inte extraordinärt.Måste ställa frågan här om någon vet vad som gäller. Skulle flyga SAS Stockholm - Berlin ARN-TXL fredagen den 8e, men piloten var sjuk och dom kunde inte hitta en ersättare så flyget ställdes in. Fick det ombokat till nästkommande helg men gjorde en anmälan genom flysas om ersättning för det inställda flyget enligt EU 261/2004.
Får till svar att nej, då dom ställde in det på grund av vädret så betalar dom inte ut någon ersättning. Rättar dom och säger att det ställdes in pga sjuk pilot och ingen ersättare så ändrar dom nu sig och säger, ja det ställdes in pga sjukdom, men då "det var en ovanligt hög sjukfrånvaro" så ansåg dom att det klassas som en extraordinär händelse och betalar alltså inte ut någon ersättning.
Jag hänvisar till att sjukdom visst ska vara skäl till kompensation och att jag inte ska behöva betala för deras oförmåga att bemanna ett flygplan. Får då bara till svar att det visst är en extraordinär händelse och så tackar dom för sig.
Någon som har något tips? Vad gör jag. Jag är så oerhört besviken på SAS så det finns inte...
Alltså göra samma anmälan och hoppas på en annan handläggare av SAS? Varför jag inte dragit det till ARN än är då avgiften där direkt tar en tredjedel av ersättningen, men det kanske är det bästa. SAS själva verkar hänvisa tvist till ADR som ska vara någon europeisk plattform för reklamationsärenden, kan det vara ett alternativ?Skicka in det som ett helt nytt case eller dra det till ARN direkt. Det är inte extraordinärt.
Avgift ARN? Allmänna har väl ingen avgift vad jag vet om. Sen lär du få ett advokatsvar innan om att de betalar ut som goodwill (bullshit) om du lägger ner ärendet där vilket du då gör.Alltså göra samma anmälan och hoppas på en annan handläggare av SAS? Varför jag inte dragit det till ARN än är då avgiften där direkt tar en tredjedel av ersättningen, men det kanske är det bästa. SAS själva verkar hänvisa tvist till ADR som ska vara någon europeisk plattform för reklamationsärenden, kan det vara ett alternativ?
Tack för svar i alla fall, det uppskattas.