Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

olo

Medlem
Någon som vet varför SK1444 inte lyfte från CPH idag? OY-JZU skulle flugit den enligt flightradar, som landade några minuter tidigt från Århus.
@KeXx ?

När jag för första gången inte tänkte åka till CPH med SK441, utan att tänkte ta en tidigare, så vann jag inget på det - utan hämnar på SK441 i alla fall. Nu blev det 3h väntan på GOT, för de avlyser tillräckligt sent för att inte hinna med sista SJ-tåget istället. Det blev snabbt mycket tommare i loungen.

Kanske skall promenera ned till ticket-office och se vad de erbjuder? Jag borde ju ha matvouchers att hämta och telex att skicka...
 

011430121

Medlem
Någon som vet varför SK1444 inte lyfte från CPH idag? OY-JZU skulle flugit den enligt flightradar, som landade några minuter tidigt från Århus.
@KeXx ?

När jag för första gången inte tänkte åka till CPH med SK441, utan att tänkte ta en tidigare, så vann jag inget på det - utan hämnar på SK441 i alla fall. Nu blev det 3h väntan på GOT, för de avlyser tillräckligt sent för att inte hinna med sista SJ-tåget istället. Det blev snabbt mycket tommare i loungen.

Kanske skall promenera ned till ticket-office och se vad de erbjuder? Jag borde ju ha matvouchers att hämta och telex att skicka...
Har du inte rätt till EU261/2004?
 

olo

Medlem
Jag var redan ombokad. Synd bara att SAS inte meddela mig det eller visade det i appen, utan att jag fick ringa. Vid biljettluckorna går det trögt. 4 nummer på 20 minuter.

Skönt för de med bagage för först skickar de ut alla till biljettkontoret. Sen kör de ut incheckade väskor och ställer vid bagagebanden, så när alla pax är landside levereras väskorna airside...
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Vad är en rimlig matvoucher för väntan om 3h?

Air Canada tyckte att det var rimligt med 8 EUR för dryga 5h på BRU häromveckan (före incidenten). Jag vet inte om jag håller med, men jag fick i alla fall mat i magen och en tupplur på en bänk airside (efter en tur över pölen på väg hem)...
 

olo

Medlem
Vad är en rimlig matvoucher för väntan om 3h?
150:- visade det sig enligt de fantastiska damerna i incheckningen som hjälpte mig.

Jag fick även en förklaring till varför köerna blev långa. SAS biljettkontor får enligt uppgift inte biljettera om utan att få godkännande från Stockholm först.
I och med de inställda planet till LAX, var Arlanda upptagna. Så SGH på Landvetter behövde få tillstånd att biljetterna, men när det kom började det gå fortare.
 

KeXx

Medlem
Någon som vet varför SK1444 inte lyfte från CPH idag? OY-JZU skulle flugit den enligt flightradar, som landade några minuter tidigt från Århus.
@KeXx ?

När jag för första gången inte tänkte åka till CPH med SK441, utan att tänkte ta en tidigare, så vann jag inget på det - utan hämnar på SK441 i alla fall. Nu blev det 3h väntan på GOT, för de avlyser tillräckligt sent för att inte hinna med sista SJ-tåget istället. Det blev snabbt mycket tommare i loungen.

Kanske skall promenera ned till ticket-office och se vad de erbjuder? Jag borde ju ha matvouchers att hämta och telex att skicka...
Jag är dåligt uppdaterad... kom nyss hem från England.

Det enda jag kan informera om är att OY-KBI stod på gate C29 och höll på lastas vid 17:35, men om det var 995 eller 997 vet jag inte...
 

palmen

Moderator
Ska med SK492 som nu fått avgångstid framflyttad två ggr. Tydligen tech i Stockholm. Även sista flighten från Oslo som ska gå 5 minuter senare verkar ha något problem. Får se vilken flight jag får åka med, måste till Stockholm ikväll.
 
  • Gilla
Reactions: Ebg
Toppen