Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Enligt Flightmapper ska det vara 321 tisdag-onsdag den här veckan och nästa.
Kan ju bero på det. Det blir väl cirka 24 platser mindre med 320 Neo - och är avgången fullbokad så märks det förstås.
Finns kanske ett samband med att LN-RKI blev strandad i Milano i söndags kväll och har stått där fram till nu.
OK, låter ju rimligt i så fall att det var därför de fick boka om några personer. Personalen på plats i Italien skötte det dock uruselt och för mina bekanta blev det total katastrof då de hade tid att passa i Göteborg som nu sket sig totalt med väldigt tråkiga efterföljder.
 
OK, låter ju rimligt i så fall att det var därför de fick boka om några personer. Personalen på plats i Italien skötte det dock uruselt och för mina bekanta blev det total katastrof då de hade tid att passa i Göteborg som nu sket sig totalt med väldigt tråkiga efterföljder.
En liten tröst är väl att det blir några tusen kronor i ersättning enligt EU261/2004, men förseningen kan ju bli dyrare om man missar någon "affär".
 
En liten tröst är väl att det blir några tusen kronor i ersättning enligt EU261/2004, men förseningen kan ju bli dyrare om man missar någon "affär".
I detta fall spelar nog inte pengar någon roll även om det kan vara ett litet plåster på såren. De har ju åkt på både denied boarding samt 5,5h försening pga det. Får titta på vad det ska ge för ersättning enligt EU261/2004
 
I detta fall spelar nog inte pengar någon roll även om det kan vara ett litet plåster på såren. De har ju åkt på både denied boarding samt 5,5h försening pga det. Får titta på vad det ska ge för ersättning enligt EU261/2004
Rom bör vara typ 2 mer än 1500km
så 400€ bör det vara
 
I detta fall spelar nog inte pengar någon roll även om det kan vara ett litet plåster på såren. De har ju åkt på både denied boarding samt 5,5h försening pga det. Får titta på vad det ska ge för ersättning enligt EU261/2004
Varför fick de inte ersättning av SAS-personalen omedelbart om de blev nekade ombordstigning? Redan där har ett fel begåtts. Artikel 4.3.
 
Varför fick de inte ersättning av SAS-personalen omedelbart om de blev nekade ombordstigning? Redan där har ett fel begåtts. Artikel 4.3.
Det gick inte att diskutera med den italienska personalen. Flyg via Helsingfors och kom fram 5,5h sent eller flyg imorgon var ultimatumet de fick.
 
Dags att införa straffavgifter för de bolag som inte följer lagen kanske.
Just när det gäller IDB tycker jag absolut det eftersom det är ett strikt ansvar utan undantag (såvida du inte själv är problemet förstås men då är det ju inte IDB längre...). Man kan alltså inte dilla om väder och vind, bävrar på tarmac eller fåglar i motorn. Att det dessutom är övertydligt att kompensation ska betalas ut direkt (och inte via något claim efteråt) gör det bara ännu mer tydligt. Är man, som dessa resenärer verkar vara, inte heller kunniga på området står man ju sig slätt.
 
Toppen