Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Vad är orsaken till att just CRJerna är drabbade? Pilotbrist, landningsställ eller något annat?

Funderar snart att skapa en allmän CPH-tråd för det finns en del saker som skulle kunna göras annorlunda. De skulle exempelvis kunna sluta med att envisas med att flytta alla mina flighter från D1-4 till An när det närmar sig boarding
! Då kanske de hade kunnat avgå på tid...
Landningsställ. Se post 102 och länkad artikel.

Jag fick sms om att SK1790 var inställd imorgon och att jag skulle bokas om. Smset kom kl 15, än har inget hänt om jag kollar min bokning. Någon som vet status på CRJ-problemet?

Jag fick sms om att SK1790 var inställd imorgon och att jag skulle bokas om. Smset kom kl 15, än har inget hänt om jag kollar min bokning. Någon som vet status på CRJ-problemet?
Så här står det på SAS.dk (uppdaterad idag kl 18:51):

TRAFIKINFORMATION
(opdateret 23 maj 2016 kl. 18:51)

Current traffic information

A technical inspection of the aircraft type Bombardier CRJ900 operating in Cimber will unfortunately cause some cancellations to and from Copenhagen during May 22-24. We kindly ask our travelers to check the status of the flight before leaving to the airport. Check my Flight We apologize for any inconvenience this may cause for our travelers.

For rebooking or refund please contact your travel agent or SAS Customer Contact Center

SK48 ARN-SDL och returen SDL-ARN ställdes in idag (2016-05-26) pga brist på kabinpersonal!
Hur ofta inträffar det ? Normalt har man väl tillräcklig beredskap på ARN för att täcka ev sjukdomsfall m.m ?

Fick meddelande att SK 007 från Luleå till Arlanda 11:05 var inställd för 35 minuter sen... mer om det i Fredagstråden...

Toppen