Sällan har man haft sån tur i oturen som jag hade för några veckor sedan.
Har via detta otroligt informativa forum lärt mig att SAS Tokyo award flighterna i Business är dom mest attraktiva och svåraste att få tag på. Jag använde en AMEX 2-1 till en resa i Business för 2 mellan VBY-PEK över midsommar och där var det som väntat inga som helst problem att hitta platser.
Efter en energisk bevakning, i cirka en månad, av tillgängliga Awardplatser i Business mellan VBY-NRT så hittade jag äntligen dessa i början på september och kunde boka en AMEX 2-1 för mig och farsan. Returen en vecka senare den 11/9 med SK984 var 7 1/2 timma försenad i Narita pga tekniska problem. Tillbringade väntetiden i UA samt ANA loungen så man kunde ju haft det värre. Missade också våran connection, CPH-ARN-VBY, och fick tillbringa natten på nybyggda Scandic Kødby där vi fick var sitt Superior room.
Vid hemkomst så lämnade jag in en EU261 claim, för mig och farsan, och fick 120000 EB poäng insatta för en resa som hade kostat mig 100000 EB poäng. Funderade länge på om jag skulle välja en SAS voucher för €2400 istället men valde poäng alternativet.
En riktig trevlig bonus på denna (bonus) resa.