Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Då var det daxs att väcka tråden till liv igen.

Tydligen skall jag inte flyg longhaul.

Dagens flight till Boston från Köpenhamn SK927 blir nog... försenad. Flighten skulle gå 12.50 just nu är det ny info 13.45.

Tydligen tekniska problem. Vart är RKP, RIP?

Då var det daxs att väcka tråden till liv igen.

Tydligen skall jag inte flyg longhaul.

Dagens flight till Boston från Köpenhamn SK927 blir nog... försenad. Flighten skulle gå 12.50 just nu är det ny info 13.45.

Tydligen tekniska problem. Vart är RKP, RIP?

Mindre än timmen sen till Boston verkar det bli, kanske tur att rkp inte finns kvar så du slapp den :)

Sällan har man haft sån tur i oturen som jag hade för några veckor sedan.

Har via detta otroligt informativa forum lärt mig att SAS Tokyo award flighterna i Business är dom mest attraktiva och svåraste att få tag på. Jag använde en AMEX 2-1 till en resa i Business för 2 mellan VBY-PEK över midsommar och där var det som väntat inga som helst problem att hitta platser.

Efter en energisk bevakning, i cirka en månad, av tillgängliga Awardplatser i Business mellan VBY-NRT så hittade jag äntligen dessa i början på september och kunde boka en AMEX 2-1 för mig och farsan. Returen en vecka senare den 11/9 med SK984 var 7 1/2 timma försenad i Narita pga tekniska problem. Tillbringade väntetiden i UA samt ANA loungen så man kunde ju haft det värre. Missade också våran connection, CPH-ARN-VBY, och fick tillbringa natten på nybyggda Scandic Kødby där vi fick var sitt Superior room.

Vid hemkomst så lämnade jag in en EU261 claim, för mig och farsan, och fick 120000 EB poäng insatta för en resa som hade kostat mig 100000 EB poäng. Funderade länge på om jag skulle välja en SAS voucher för €2400 istället men valde poäng alternativet.

En riktig trevlig bonus på denna (bonus) resa.

Vad är det för problem med nån av SAS A340 som gör att OY-KBD ankommer som SK997 och direkt efter ankomst roteras till SK998 och avgår 1,30 sent idag?
Jag antar att du menar att ankommande 998 fick vända tillbaka som 997, vilket alltid ger en viss försening.
Ankommande 984 från Tokyo är den maskin som normalt brukar bli 997 till Shanghai.
Idag sattes den in på 901 till New York, antagligen beroende på att SE-REH (330E), som normalt utför New York-flighten fick gå in på 927 till Boston (som också fick en försening på grund av detta).
Anledningen till detta tycks stå att läsa i att LN-RKN (330 Classic) tycks vara ur trafik av någon anledning. Den har inte flugit på senaste veckan.
Normalt sett ska alla flighter kunna utföras även med en maskin kort, men måndag-tisdag tycks vara servicedagar för 330/340. därav dagens förseningar.

Toppen