Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Någon som vet varför 945 (LN-RKU) fick diverta till DTW 18/6?
Dåligt väder samt att både Ohare och Midway var stängda under 1h pga rökutveckling i något flygledartorn i området. Skapade rejäla förseningar och massa inställda flighter och sen när vädret även gjorde sitt till blev det att landa i Detroit.

Undrar vad som hände med LN-RKG idag. Jag gick till gate B9 kl16 för boarding på SK408 och då såg jag SK983 få pushback och gled iväg runt hörnet. Tänkte inte mer på det då den var scheduled kl1545. Ser nu att den inte kom iväg för kl1844 så något verkar ha hänt?
b2280fbd493447bd94809caeecf06048.jpg

Det verkar ha skett ett planbyte i sista minuten då det först var OY-KBD som var planerat (enligt flightstats). Det blev senare LN-RKG som således kom iväg sent. OY-KBD å sin sida fick ta hand om SK997 och är enligt flightradar fortfarande kvar på backen i Köpenhamn dock rör den sig nu (21:15) mot runway. Planerad avgångstid 18:40.

Det verkar ha skett ett planbyte i sista minuten då det först var OY-KBD som var planerat (enligt flightstats). Det blev senare LN-RKG som således kom iväg sent. OY-KBD å sin sida fick ta hand om SK997 och är enligt flightradar fortfarande kvar på backen i Köpenhamn dock rör den sig nu (21:15) mot runway. Planerad avgångstid 18:40.
Precis my bad. Det var KBD jag såg taxa ut som SK983.

Bra dag för SAS idag då alla utom en kom iväg i bra tid!
Såg att RKP positionerar sig..... Till vad? Från vad?
f500946b026910b34946a9351c858309.jpg

LN-RKP flyger till södra europa ibland.

Lite oklart varför, min gissning är att man fått tech på en short-haul maskin och om long-haul programmet då går som planerat så har man ju en maskin med crew över.

Det skiljer ganska få platser mellan LN-RKP och en A321, så jag antar att det inte är planerat i förväg.

LN-RKP flyger till södra europa ibland.

Lite oklart varför, min gissning är att man fått tech på en short-haul maskin och om long-haul programmet då går som planerat så har man ju en maskin med crew över.

Det skiljer ganska få platser mellan LN-RKP och en A321, så jag antar att det inte är planerat i förväg.
Det vore ju onekligen en trevlig överraskning att få den intra Europa. Ok kanske OT nu men hur kör de serveringen isåfall?

Toppen