Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

agehall

Medlem
Enligt folk i loungen på CPH är SK935 till SFO försenad idag men jag hittar inga uppgifter om det online. Någon som vet vad som hänt?
 

Dr. Miles

Expert
Enligt folk i loungen på CPH är SK935 till SFO försenad idag men jag hittar inga uppgifter om det online. Någon som vet vad som hänt?
Det står endast "Delay Aircraft Change" på Amadeus. Jag vet inte om orsaken till byte av flygplanet.
Nästan 3 timmars försening vid utresa.
Screenshot20160725 01 SK.png
 

KeXx

Medlem
Enligt folk i loungen på CPH är SK935 till SFO försenad idag men jag hittar inga uppgifter om det online. Någon som vet vad som hänt?
Skulle flygas av KBM men det är något tekniskt strul med den kärran så det har blivit equipment change till KBA som kommer in som SK936 och är beräknad till att landa 13:04.

Ny avgångstid är lagd till 15:10 från gate C20
 
Last edited:

Moco

Medlem
Vad säger Amadeus om SK983 till NRT?
Från 15:45 till 18:00. Tröttsamt med dessa ständiga förseningar. Har tappat räkningen på när jag senast kom iväg på avsatt tid.
 

KeXx

Medlem
Vad säger Amadeus om SK983 till NRT?
Från 15:45 till 18:00. Tröttsamt med dessa ständiga förseningar. Har tappat räkningen på när jag senast kom iväg på avsatt tid.
Det är KBM som fått hoppa in på Tokyorutten och dom jobbar väl än med den i hangaren...

Inkommande SK936 skulle ju bli SK983 men den tog dom för att få iväg SK935 i hyfsad tid och sen blir det ju dominoeffekt
 

AABack2ARN

Medlem
Lite OT men ändå relaterat.

Det verkar som LN-RKP är ute och åker till Italien på vardagarna (Milano respektive Rom). Det hade ju varit bra om det inte var något annat strul på långdistanslinjerna men så verkar inte vara fallet... Är det något speciellt som gör att just de två destinationerna är i behov av en A340 just nu?
 
Lite OT men ändå relaterat.

Det verkar som LN-RKP är ute och åker till Italien på vardagarna (Milano respektive Rom). Det hade ju varit bra om det inte var något annat strul på långdistanslinjerna men så verkar inte vara fallet... Är det något speciellt som gör att just de två destinationerna är i behov av en A340 just nu?
Cimbers pilotbrist? A340-piloter finns tydligen.
 

Agö

Medlem
Lite OT men ändå relaterat.

Det verkar som LN-RKP är ute och åker till Italien på vardagarna (Milano respektive Rom). Det hade ju varit bra om det inte var något annat strul på långdistanslinjerna men så verkar inte vara fallet... Är det något speciellt som gör att just de två destinationerna är i behov av en A340 just nu?
Spekulation är kryssningar under sommaren.
 

KalleSus

Medlem
Det tycks stå tre 340 i Köpenhamn just nu.

OY-KBM kom in från Shanghai i lördags kväll och har inte flugit sen dess.
OY-KBC står sen igår kväll när den kom in som 997 och
OY-KBD landade vid lunchtid idag som 902 men har inte gått ut.
I stället fick inkommande från Tokyo, Shanghai och Peking vända åter - med förseningar till följd (utom för 995/996 som klarar ett varv på ett dygn).
LN-RKP fick puttra iväg till New York på sena turen.

Nån allvarligare form av influensa?
 
Toppen