bnr
Medlem
Först bokade på morgondagens (25JUN) SK963 (ev aldrig biljetterat, kollade inte). Sedan såg jag av en ren slump att vi blivit bokade på TG961 och TG628. Varför vi inte blev bokade på TG600 som också hade platser övergår mitt förstånd...Kom ni iväg till slut eller hur löste dom det?
Ringde USA-numret, hamnade i Tallinn som bokade om oss till TG600 ("endast" 24h + ~4h försenade)
Sedan fick jag tips av @simon_says91 att be om ombokning till FRA med LH801 och CX vidare med CX288, fanns två platser kvar i C. Ringde USA igen, hamnade i Tallinn och de löste det efter lite knappande.
Summa summarum = jag har fått bättre hjälp av folk som sitter många hundra kilometer bort, än jag fått på plats av SAS.
Deras oförmåga att hantera irrops på ett pragmatiskt sätt förvånar mig, de bör speciellt prioritera statuskunder/C-pax i dessa situationer och proaktivt boka om istället för att låta folk sitta på marken i 5h där den absoluta deadlinen som sätts är baserad på crews arbetstider snarare än "får vi inte svar om cargoluckan så tar vi beslut ändå".
Löjligt.