Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

bnr

Medlem
Kom ni iväg till slut eller hur löste dom det?
Först bokade på morgondagens (25JUN) SK963 (ev aldrig biljetterat, kollade inte). Sedan såg jag av en ren slump att vi blivit bokade på TG961 och TG628. Varför vi inte blev bokade på TG600 som också hade platser övergår mitt förstånd...
Ringde USA-numret, hamnade i Tallinn som bokade om oss till TG600 ("endast" 24h + ~4h försenade)
Sedan fick jag tips av @simon_says91 att be om ombokning till FRA med LH801 och CX vidare med CX288, fanns två platser kvar i C. Ringde USA igen, hamnade i Tallinn och de löste det efter lite knappande.

Summa summarum = jag har fått bättre hjälp av folk som sitter många hundra kilometer bort, än jag fått på plats av SAS.
Deras oförmåga att hantera irrops på ett pragmatiskt sätt förvånar mig, de bör speciellt prioritera statuskunder/C-pax i dessa situationer och proaktivt boka om istället för att låta folk sitta på marken i 5h där den absoluta deadlinen som sätts är baserad på crews arbetstider snarare än "får vi inte svar om cargoluckan så tar vi beslut ändå".

Löjligt.
 
Först bokade på morgondagens (25JUN) SK963 (ev aldrig biljetterat, kollade inte). Sedan såg jag av en ren slump att vi blivit bokade på TG961 och TG628. Varför vi inte blev bokade på TG600 som också hade platser övergår mitt förstånd...
Ringde USA-numret, hamnade i Tallinn som bokade om oss till TG600 ("endast" 24h + ~4h försenade)
Sedan fick jag tips av @simon_says91 att be om ombokning till FRA med LH801 och CX vidare med CX288, fanns två platser kvar i C. Ringde USA igen, hamnade i Tallinn och de löste det efter lite knappande.

Summa summarum = jag har fått bättre hjälp av folk som sitter många hundra kilometer bort, än jag fått på plats av SAS.
Deras oförmåga att hantera irrops på ett pragmatiskt sätt förvånar mig, de bör speciellt prioritera statuskunder/C-pax i dessa situationer och proaktivt boka om istället för att låta folk sitta på marken i 5h där den absoluta deadlinen som sätts är baserad på crews arbetstider snarare än "får vi inte svar om cargoluckan så tar vi beslut ändå".

Löjligt.
Om det är nått jag har lärt mig när sånt händer så är det att man får ta saken i egna händer. Flygbolaget på plats löser det oftast inte åt en.
 

NotRyan

Medlem
OT: Då är jag säkert ute och fotar er när ni sticker. HS-TKP som flyger idag, en 3 år gammal kärra.
Mer OT, knappast någon av dessa som flygs av HS-TKP :)

"Sedan fick jag tips av @simon_says91 att be om ombokning till FRA med LH801 och Cathay Pacific vidare med CX288, fanns två platser kvar i C. Ringde USA igen, hamnade i Tallinn och de löste det efter lite knappande."
 

KeXx

Medlem
Dagens SK935 är försenad till 15:45

Flygs av KBA

2d5d3d4f31e117f20185e8ae3278b22c.jpg
 

KalleSus

Medlem
SK998 är idag drygt 4,5 timmar sen till Köpenhamn.
Det rör sig inte om någon följdförsening på grund av sent inkommande flyg eftersom 997 igår var på tid, till och med lite tidig.
Jag har kunnat se att 998, de senaste veckorna, ofta är försenad vid avgång utan någon synbar anledning. Jag börjar misstänka att det är restriktioner/trängsel i trafiken som gör att allt blir försenat ut från Pudong.
Någon som sitter inne med kunskaper om detta?
 

KeXx

Medlem
Det stämmer att den varit sen den senaste tiden, dock har jag ingen info om varför då jag just nu är ledig tills måndag samt att jag bara jobbar 03-11 alt 03-16 i veckan.
 
Toppen