Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK939 försenad med en dryg timme till 11.00 idag.
Nån som vet varför och vilket LN-XXX som flyger den?
Hur gick det med uppgraderingen, jag verkar ha lyckats få seatblock om de inte rör till något i gaten.
I loungen? Kom och hälsa om du vill, två grabbar mitt emot kaffemaskinen på andra sidan vid fönstret. Polarn i blå skjorta och jag i svart t-shirt.

Har tyvärr inget svar, men däremot en till fråga på samma ämne: vet någon insatt om detta tros påverka morgondagens flight? Om jag förstått det rätt brukar kärrorna väl åka ARN=>EWR=>ARN=>LAX=>ARN=>EWR osv, och flighten mot EWR ser ut att gå i tid idag?

Frågar eftersom jag åker SK939 imorrn och har ett rätt tight schema efter landning.

Det var tydligen lite tömning (eller nåt) av tankar som orsakade förseningen. Nu rullar vi.

Hur gick det med uppgraderingen, jag verkar ha lyckats få seatblock om de inte rör till något i gaten.
I loungen? Kom och hälsa om du vill, två grabbar mitt emot kaffemaskinen på andra sidan vid fönstret. Polarn i blå skjorta och jag i svart t-shirt.

Såg det här först nu.
Gick bra, sitter på 1F.

Såg precis att SK997 precis lyfte från CPH 4 timmar och 6 minuter sent... KBA som flyger.

Det är inte direkt så att det flyter på bra för SAS just nu med förseningarna.

SK902 EWR-CPH den 27:e maj blev inställd, vilket jag noterade genom att jag efter lunch fick mail om nya biljetter dagen efter via Stockholm.
Kundtjänst (efter 30 min kö) lovade att ringa tillbaka till mig inom 15 minuter, och 30 minuter senare ringde de tillbaka och sade att de hade bokat in oss på med LX via Zurich och vi fick även ebiljetterna på min mail. Perfekt!
När vi väl kommer ut till JFK så får vi vid incheckningen veta att SAS har bokat in oss på en fullt flight och att vi inte hade någon plats. Inte lika perfekt.
Efter ett nytt långt samtal med kundtjänst från både min och LX:s sida så kunde vi bara konstatera att alla alternativ var fullbokade. Vi beslutar oss för att checka in ändå och stå som stand by, och efter lite väntan i gaten så får vi till slut mittenplatserna på rad 14 och vi var till slut hemma bara en timme senare än ursprunglig tidplan.
Har man kanske sådan flax att denna 2-4-1-bokning nu även ger poäng genom bokningsklass P?

Toppen