Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Inte inställt, men det blev nyss equipment change på SK984 på söndag till gamla kabinen.... Argh. Sitter i plus så man får väl hoppas på att de fler C-platserna gör att det går att uppgradera. Dagflight utan moden IFE är så 1900-tal.

Välkommen till BC, när det gäller EU261/2004 borde du vara berättigad till, såvida inte förseningen ligger på SAS, till exempel att en tankbil har kolliderat med maskinen eller allt som ligger utanför SAS kontroll.
Du är berättigad till EB poäng enligt ursprunglig reseplaneringen.
Har du status hos SAS guld eller högre slicka mail till supporten, glöm inte meddela oss hur det går.
Hej på er! Färsking på forumet som hamnat i lite bryderier sen senaste USA resan häromveckan strulat..

5 april.SK925 CPH-IAD blev inställd timmarna innan avgång. Blev ombokad via Munchen med LH och framme i Washington 19.00 mot egentliga 15.00 om SK flighten blivit av. Kan jag åberopa 261/2004 och få ett antal 100 euro? Några EB poäng har inte dykt upp heller. Ska jag väl ha enligt ursprunglig SK flight? Får jag själv retro regga känns det som.. men på sas hemsida eller ebretro@sas?

4 dagar efter mail till Customer Care sitter 2 x 600 euro på kontot! Fantastiskt bra och snabbt jobbat av SAS. Trodde jag inte efter alla stackare jag läst om som fått vänta många månader.. Nu ska bara ebretro@sas fixa till rätt poäng så är allt frid o fröjd!

Här är vi på Arlanda och planespottar så ställer SK in Hong Kong.... Varför?

dfccf61c1c04e508360eef58ad41a574.jpg

Tråkigt. Equipment change på Sk984 nu på onsdag. Go i gamla kabinen och placerad längst bak i planet...

Den går inte på söndagar 20 april -7 maj
Verkar gälla även SK997 ikväll från Köpenhamn. Kan det vara så att SAS har upptäckt att Kina har stängt den här veckan för den årliga, vårliga "folkomflyttningen", även kallad 1:a majledigt?
Första veckan i maj har näst intill samma status som det kinesiska nyåret, och hela Kina är på resande fot, dock mest inom landet för att hälsa på släkt och vänner.

Ska med sk983 och Sk984 om 1,5 veckor finns det något sätt att kolla vilket plan man får? Eller om det blir gamla eller nya kabinen? Har lagt in en upgrade förfrågan men tänker dra tillbaka den om det blir gamla kabinen.....

Toppen