Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Agö

Medlem
Flera rejäla förseningar även idag. SK901 (New York) kom precis iväg från Kastrup - 2,5 h sen. SK997 (Shanghai) som normalt går 18:40 är försenad till 22:00, 3h20 min. Ingen bättring på denna front alltså.
 
Flera rejäla förseningar även idag. SK901 (New York) kom precis iväg från Kastrup - 2,5 h sen. SK997 (Shanghai) som normalt går 18:40 är försenad till 22:00, 3h20 min. Ingen bättring på denna front alltså.

Ja, av någon anledning så fick OY-KBC gå tillbaka till PVG. LN-RKG som kom hem från NRT i tid låg ju egentligen i det omloppet, men nu fick den stå kvar i CPH istället.

Och OY-KBM som var 40 min sen från PEK hade troligtvis nästan kunnat avgå i tid tillbaka till PEK igen, men skickades istället till EWR som SK901, som då blir sen. Istället sätter man in LN-RKP på PEK. Den har ju stått hemma så den hade kunnat avgå i tid istället till EWR.

Men, uppenbarligen så har det varit andra prioriteringar än att avgå i tid som gällt idag.
 
Är det strul på EWR? Eller med de kärrorna?

Inget strul på EWR vad jag kan se. Bara allmänt SAS-strul verkar det som. SK910 kom ju iväg enligt plan med LN-RKN. Den kärran kom in från OSL med SK907 tidigare under dagen.

SK908 beflögs av LN-RKO som kom in i tid från CPH med SK909 tidigare under dagen. Ser att förseningen inte var lika stor som jag först trodde. Den kom iväg 19:47 istället för 18:55 från EWR. Troligtvis var väl det på grund av att man flyttade över de som hade anslutning vidare. Landade bara 14 minuter efter tidtabell på OSL.

SK904 beflögs av OY-KBA som kom in sen från ARN. Har varit försenad varje flygning sedan 6 april. Över en timma sen till ARN.

SK902 beflygs just nu av OY-KBM som kom in sen från CPH. Har tagit igen mycket på grund av medvind över Atlanten.
 

KalleSus

Medlem
Det är egentligen inte så konstigt att 340-flottan i Köpenhamn drabbas av myckna förseningar med två maskiner borta. En är ju utlånad till Stockholm för Los Angeles/New York-trafiken (OY-KBA) och en befinner sig på Malta för check (LN-RKF).

Fyra av dessa fem åtgår för rotationerna till SFO, NRT och PVG. En går till PEK - och dessutom ska 901 också beflygas 5 dagar i veckan. Då blir det mycket trolleri med snabbvändande flyg som blir försenade och som sen drar med sig nya förseningar.

Det hela ordnar väl upp sig ganska snart - LN-RKU torde sättas i trafik vilken dag som helst och LN-RKF ska väl inte förbli på Malta i all evighet.

Men sen återstår ju de två uppgraderingarna (OY-KBC och OY-KBD) under maj och juni. Så tålamod anbefalles.....
 

NotRyan

Medlem
Det är egentligen inte så konstigt att 340-flottan i Köpenhamn drabbas av myckna förseningar med två maskiner borta. En är ju utlånad till Stockholm för Los Angeles/New York-trafiken (OY-KBA) och en befinner sig på Malta för check (LN-RKF).

Fyra av dessa fem åtgår för rotationerna till SFO, NRT och PVG. En går till PEK - och dessutom ska 901 också beflygas 5 dagar i veckan. Då blir det mycket trolleri med snabbvändande flyg som blir försenade och som sen drar med sig nya förseningar.

Det hela ordnar väl upp sig ganska snart - LN-RKU torde sättas i trafik vilken dag som helst och LN-RKF ska väl inte förbli på Malta i all evighet.

Men sen återstår ju de två uppgraderingarna (OY-KBC och OY-KBD) under maj och juni. Så tålamod anbefalles.....
Dessutom har du en försenad kabin-mod på RKP som väl är försenad p.g.a att RKU kom sent, och då skickas nog RKP till Zürich snart. Dock får man väl hoppas att den går fort...
 
Toppen