Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

LN-RKM som inte mår bra?
Hur lång framförhållning behöver SAS för att flytta ner en 330 från Stockholm? Just tisdag och onsdag står ju Hongkongmaskinen på marken, så rent tidtabellsmässigt hade ju det fungerat. Men det kan ju förstås finnas andra skäl till att just detta inte görs.,

Imorgon lördag är samtliga avgångar med SAS till USA:s östkust inställda pga. snöstormen @Jonas C (eller egentligen bara Jonas).

SAS har fredag formiddag besluttet at aflyse lørdagens flyvning fra København til Washington DC med rutenummer SK925/926. Sent fredag eftermiddag tog flyselskabet også beslutning om at aflyse lørdagens i alt fire flyvninger fra København, Stockholm og Oslo til New York-Newark.

Snestorm aflyser USA-fly hos SAS (opd)

Edit: lade till info om att det är flighter till östkusten som omfattas!

Last edited:
Imorgon lördag är samtliga avgångar med SAS till USA inställda pga. snöstormen @Jonas C (eller egentligen bara Jonas).

SAS har fredag formiddag besluttet at aflyse lørdagens flyvning fra København til Washington DC med rutenummer SK925/926. Sent fredag eftermiddag tog flyselskabet også beslutning om at aflyse lørdagens i alt fire flyvninger fra København, Stockholm og Oslo til New York-Newark.

Snestorm aflyser USA-fly hos SAS (opd)

Jag tolkar den som samtliga till ostkusten, alltså new York och Washington. Däremot verkar väl inte övriga Usa-avgångar, Chicago, LA och San Francisco, påverkas. Eller har jag fattat fel?

Jag tolkar den som samtliga till ostkusten, alltså new York och Washington. Däremot verkar väl inte övriga Usa-avgångar, Chicago, LA och San Francisco, påverkas. Eller har jag fattat fel?
Du har rätt.

SAS skrev:
Trafikinformation

(Sidan uppdaterad kl. 15:59 CET, 22 jan 2016)

Due to the weather situation on the east coast of USA there will be major irregularities to and from New York, Newark and Washington during the weekend. On 23 January SAS has cancelled Copenhagen-Washington-Copenhagen and Stockholm/Copenhagen/Oslo-New York-Stockholm/Copenhagen/Oslo. Passengers, including passengers in transfer, will be rebooked by SAS. More traffic disturbances might occur. SAS informs customers directly if their flight is affected. You can check your flight at our webpage or in the SAS app..
Trafikinformation - SAS

Toppen