Det var RKO som var schemalagd på SK925 idag så antagligen var gårdagens problem med vibrationer i motorn lite mer jobb än vad man förväntade sig.
Det har jag aldrig påstått att det var heller, men då kan man ju fråga sig varför SAS (som definitivt borde veta detta) schemalägger maskinen en dag efter det inträffade...Fritt fra minnet er engine vibrations ofte relatert til at et fanblad eller flere har skjevhet/bulker i seg. Siden disse maskinene opererer på veldig busy airports er det ikke utenkelig at man har fått sucked inn ett fremmedlegeme i motoren som har bulka til noen fanblades. For eksempel. Da kreves det at man sjekker hele motoren og bytter ut fanblades. Ikke gjort på en 5øring, med de store A330-motorene![]()
Det har jag aldrig påstått att det var heller, men då kan man ju fråga sig varför SAS (som definitivt borde veta detta) schemalägger maskinen en dag efter det inträffade...
Resultatet av detta blev ju ett inställt flyg med strandade passagerare både i Köpenhamn och Washington. Känns som att man kunde löst det aningen smidigare.
Helvete... 926 inställd jag som just fått co-up till C! Blev ombokad på Uniteds kärra (767) till munchen i ekonomi! Ringt o bråkat med SAS som hävdar att deras restriktioner på plusbiljett tvingar dem att sätta en i ekonomi.. Ruttet är förnamnet.. Dock så får jag ju kompensation för det. Men förstår inte hur svårt det är att sätta mig i plus på LH tex.
Är jättelätt att placera dig där. Om det inte är fullbokat. Skulle tro att det är en ren kostnadsfråga.
Har själv blivit uppgraderad från Ap-klass till Business vid en ombokning på väg hem från staterna, och vårt flyg inte ville fungera. Fast då var det på SAS egen köl.