mha321
Medlem
För steget ner från business kan du inte vänta dig någon kompensation, det står i villkoren.Jag råkade ut för ungefär samma sak. Blev av med en uppgradering till business på CPH-ORD och fick åka ARN-EWR-ORD istället för ARN-CPH-ORD. Först i pluskabinen med SAS och sen sista benet med United i economy.
Har man rätt till någon kompensation? Det jag tänker att jag missat är att jag betalat för premium economy men får inte det hela resan. Poäng har dragits för uppgradering som jag ej fick. Samt att jag tappat en del poäng dels på ett bommat ben ARN-CPH samt färre poäng på långa benet. Har en förhoppning att i alla fall få ben och poäng enligt vad jag köpte från början, så jag får ihop mina julkalenderutmaningar...
Om du däremot hade premium bokat från början bör du kunna få tillbaka för att du hamnade i ekonomi från new York, då det är en tydlig nedgradering. Du lär få bråka för att få det men det borde gå.
Poäng för ursprungsflight är enklast ordnat tror jag, det brukar inte vara några problem. Däremot samma sak där, om du tex behövde segmenten specifikt för kampanjerna från julkalendern så får du säkert krångla med dem en del.