Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Skall vara SK945/944 ARN-ORD-CPH enligt SAS, då kommer alltså LN-RKH som går som SK943 CPH-ORD att gå till ARN som SK946.

LN-RKR ankommer från LAX 10.00, går till EWR 12.25
LN-RKS ankommer från EWR 07.15, går till LAX 09.50
LN-RKT är på utflykt till IAD, ankommer CPH som SK926 kl 07.15 (Går denna till Hong Kong som SK963 kl. 15.00?)

LN-RKH ankommer till ARN från ORD som SK946 ankomst 12.10, torde gå hem till CPH

Undrar om dom kör dubbla ferry-flygningar i morgon, eller om det blir någon omstuvning, exempelvis att RKH går till EWR försenad och RKR går till HKG?
Kan inte RKH ta Hong Kong hyffsat i tid? Eller är det för lång flygning?

Skall vara SK945/944 ARN-ORD-CPH enligt SAS, då kommer alltså LN-RKH som går som SK943 CPH-ORD att gå till ARN som SK946.

LN-RKR ankommer från LAX 10.00, borde gå till EWR 12.25
LN-RKS ankommer från EWR 07.15, borde gå till LAX 09.50
LN-RKT är på utflykt till IAD, ankommer CPH som SK926 kl 07.15 (Ferry-flygs denna till ARN för att gå till HKG som SK963 kl. 15.00?)

LN-RKH ankommer till ARN från ORD som SK946 ankomst 12.10, ferry-flygs den hem till CPH?

Undrar om dom kör dubbla ferry-flygningar i morgon, eller om det blir någon omstuvning, exempelvis att RKH går till EWR försenad och RKR går till HKG?

I sådana fall skulle RKT kunna gå till EWR som SK909 och swappa där med RKH. Då slipper man ferry-flygningar...

OY-KBA har "stått över" i Stockholm idag, och borde ta LAX i morgon.
Dessutom tycks 945 till ORD i morgon flygas av en original-333. Och 943 från CPH till ORD flygs med en 330E. Så det är nog där skiftet sker.
Så då blir schemat:
LAX: OY-KBA
EWR: LN-RKR
HKG: LN-RKS
ORD: LN-RKH
Och LN-RKT flyger från Köpenhamn till Chicago och fasas sen in mot Stockholm.
Men det här är bara spekulation... Nånting kan ju gå sönder också.

Dessutom tycks 945 till ORD i morgon flygas av en original-333. Och 943 från CPH till ORD flygs med en 330E. Så det är nog där skiftet sker.
Så då blir schemat:

Bra observerat att SK945 är planerad som en original 330, och 943 är en 330E, då blir det nog som du tror, vilket är lysande :)

Allt jag önskar mig, är att mitt flyg CPH-IAD på måndag dels faktiskt går, dels sker i SAS nya kabin. Problemen verkar vara åtgärdade nu vad jag förstår?

Så då blir schemat:
Javisst är det Frithiof (LN-RKS) jag åker med till Hong Kong idag :)

Toppen