Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Skall vara SK945/944 ARN-ORD-CPH enligt SAS, då kommer alltså LN-RKH som går som SK943 CPH-ORD att gå till ARN som SK946.

LN-RKR ankommer från LAX 10.00, går till EWR 12.25
LN-RKS ankommer från EWR 07.15, går till LAX 09.50
LN-RKT är på utflykt till IAD, ankommer CPH som SK926 kl 07.15 (Går denna till Hong Kong som SK963 kl. 15.00?)

LN-RKH ankommer till ARN från ORD som SK946 ankomst 12.10, torde gå hem till CPH

Undrar om dom kör dubbla ferry-flygningar i morgon, eller om det blir någon omstuvning, exempelvis att RKH går till EWR försenad och RKR går till HKG?
Kan inte RKH ta Hong Kong hyffsat i tid? Eller är det för lång flygning?
 
Skall vara SK945/944 ARN-ORD-CPH enligt SAS, då kommer alltså LN-RKH som går som SK943 CPH-ORD att gå till ARN som SK946.

LN-RKR ankommer från LAX 10.00, borde gå till EWR 12.25
LN-RKS ankommer från EWR 07.15, borde gå till LAX 09.50
LN-RKT är på utflykt till IAD, ankommer CPH som SK926 kl 07.15 (Ferry-flygs denna till ARN för att gå till HKG som SK963 kl. 15.00?)

LN-RKH ankommer till ARN från ORD som SK946 ankomst 12.10, ferry-flygs den hem till CPH?

Undrar om dom kör dubbla ferry-flygningar i morgon, eller om det blir någon omstuvning, exempelvis att RKH går till EWR försenad och RKR går till HKG?

I sådana fall skulle RKT kunna gå till EWR som SK909 och swappa där med RKH. Då slipper man ferry-flygningar...

OY-KBA har "stått över" i Stockholm idag, och borde ta LAX i morgon.
Dessutom tycks 945 till ORD i morgon flygas av en original-333. Och 943 från CPH till ORD flygs med en 330E. Så det är nog där skiftet sker.
Så då blir schemat:
LAX: OY-KBA
EWR: LN-RKR
HKG: LN-RKS
ORD: LN-RKH
Och LN-RKT flyger från Köpenhamn till Chicago och fasas sen in mot Stockholm.
Men det här är bara spekulation... Nånting kan ju gå sönder också.
 
OY-KBA har "stått över" i Stockholm idag, och borde ta LAX i morgon.
Dessutom tycks 945 till ORD i morgon flygas av en original-333. Och 943 från CPH till ORD flygs med en 330E. Så det är nog där skiftet sker.
Så då blir schemat:
LAX: OY-KBA
EWR: LN-RKR
HKG: LN-RKS
ORD: LN-RKH
Och LN-RKT flyger från Köpenhamn till Chicago och fasas sen in mot Stockholm.
Men det här är bara spekulation... Nånting kan ju gå sönder också.

Bra observerat att SK945 är planerad som en original 330, och 943 är en 330E, då blir det nog som du tror, vilket är lysande :)
 
Allt jag önskar mig, är att mitt flyg CPH-IAD på måndag dels faktiskt går, dels sker i SAS nya kabin. Problemen verkar vara åtgärdade nu vad jag förstår?
 
OY-KBA har "stått över" i Stockholm idag, och borde ta LAX i morgon.
Dessutom tycks 945 till ORD i morgon flygas av en original-333. Och 943 från CPH till ORD flygs med en 330E. Så det är nog där skiftet sker.
Så då blir schemat:
LAX: OY-KBA
EWR: LN-RKR
HKG: LN-RKS
ORD: LN-RKH
Och LN-RKT flyger från Köpenhamn till Chicago och fasas sen in mot Stockholm.
Men det här är bara spekulation... Nånting kan ju gå sönder också.
Javisst är det Frithiof (LN-RKS) jag åker med till Hong Kong idag :)
 
Toppen