Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK945 blev inställd idag. LN-RKH har dock vaknat till liv igen efter en vecka på CPH och ska strax gå iväg som SK943, två timmar sen.
Rena cirkusen här på CPH idag... Bara SK983 som gått iväg i tid än.

RKP ska gå till Peking ikväll efter att ha kommit in från Washington som SK9131 (tom?) och blivit direkt inkörd till hangar.

9abf3a7f5fbd9869f42efe6486df7a9d.jpg

Rena cirkusen här på CPH idag... Bara SK983 som gått iväg i tid än.

RKP ska gå till Peking ikväll efter att ha kommit in från Washington som SK9131 (tom?) och blivit direkt inkörd till hangar.

9abf3a7f5fbd9869f42efe6486df7a9d.jpg
Ja det är därför jag rapporterar här. Vad håller dom på med? Rena kaoset och någon longhaul-avgång inställt varje dag senaste veckan. Saknas det plan? Samtidigt skickas en kärra till Malta för C-check, kunde inte det vänta nån dag till? Jag hade inte velat jobba på operations nu...

Ja det är därför jag rapporterar här. Vad håller dom på med? Rena kaoset och någon longhaul-avgång inställt varje dag senaste veckan. Saknas det plan? Samtidigt skickas en kärra till Malta för C-check, kunde inte det vänta nån dag till? Jag hade inte velat jobba på operations nu...
Bra fråga... Det verkar vara lite glädjeplanering just nu. JJA skulle ju gå på premiärturen idag till Boston men den är inte tillbax än så det var den icke-SAS-målade Privatairkärran som fick ta den turen.

RKP skulle varit inne för två veckor sen för kabinbyte men har fått tugga på som vanligt bortsett från senaste tidens strul.

Vilken är nere på Malta?

Hoppas själv på att den här cirkusen kan innebära att det blir ett plan med nya kabinen på SK983 nästa tisdag :)

Hoppas själv på att den här cirkusen kan innebära att det blir ett plan med nya kabinen på SK983 nästa tisdag :)
Bara att hålla tummarna! Brukar ju vara dom nya 343:eek:rna som går på 983. KBC och KBD brukar hamna på SK935 och ett av Kinaflygen.

Själv är jag ju lite skeptisk på att RKP går iväg utan problem ikväll men jag får hoppas på det bästa.

Bara att hålla tummarna! Brukar ju vara dom nya 343:eek:rna som går på 983. KBC och KBD brukar hamna på SK935 och ett av Kinaflygen.

Själv är jag ju lite skeptisk på att RKP går iväg utan problem ikväll men jag får hoppas på det bästa.
Ja, RKP stod ju i 4 dagar på IAD så det måste ha varit nått större problem som inte kunde lösas direkt.

LN-RKF flögs till Malta igår.

Toppen