Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Enligt a.net står en av SAS 340:eek:r på SFO med bränsleläckage. SK936 inställd liksom morgondagens SK935.

Svjv er det ikke fuelleakage, men fuelpumpefeil :) Den som ble stående på EWR hadde derimot leakage. Alltid kjedelig når de får snags så langt vekke fra sine hjem.

Var på SK904 från EWR som landade ca 5 timmar sent den 15/6. Kan man se ankomsttid nånstans såhär i efterhand?

SK943 (Köpenhamn-Chicago) inställd idag. Liksom SK984 (Tokyo-Köpenhamn)...

Någon som vet var kärran står?

Kapar tråden lite men även short haul tycker jag SAS senaste tiden inte alls hållit samma höga "intime" kvalitet..GOT-CPH har haft mycket förseningar och även en del tech..detta med redan reducerade flighter pga sommartider...

Kapar tråden lite men även short haul tycker jag SAS senaste tiden inte alls hållit samma höga "intime" kvalitet..GOT-CPH har haft mycket förseningar och även en del tech..detta med redan reducerade flighter pga sommartider...

Semester och "sjukskrivningar" ?

Jag skulle åka hem med SK984 den 3/7 , den blev inställd. "tekniskt fel" enligt ANA personalen som sköter gaten.
Dom skulle köra den dagen efter, men hur vet man att den blir fixad..
Vi kom med AirFrance kvällsflyget istället tack vare köteknik och C biljetter, men förseningen blev ändå ca 16 timmar.

Det var ganska lite passagerare där, så vissa konspiratoriskt lagda började fundera på "revenue" management...

Någon som vet var kärran står?

Tokyo.

Etter SAS sentraliserte selve hjertet av SAS' gode ontime performance ; OCC'ene innen flight control og crew control - mistet SAS mange kompetente mennesker med høy kunnskap om ruter og hvordan ting burde gjøres. Omlegginger av rutiner skaper følgeforsinkelser og litt sådär. Vil tro det går seg til når de nyansatte blir mer drevet i gamet etterhvert. Det er naturlig at med det høye trøkket som kan være i sommersesongen så vil det merkes på ontime preformance om man ikke kan flåteutnyttelse og crewutnyttelse til fingertuppene. SAS har ikke en enhetsflåte, som kjent :p

Och idag fredag är SK909/SK910 inställda. Uppenbarligen måste det vara något allvarligt fel på något av planen eftersom det nu har varit inställda flyg 4 dagar i rad och timslånga förseningar på ett flertal andra flighter i den nu ännu mer nyttjade flottan. Två flighter till Tokyo, en t/r till ORD och en t/r till EWR. Detta trots att de har ett inhyrt plan från Omni Air att nyttja.

Även om SAS givetvis bokar om alla passagerare så känns det som en bra idé att undvika SAS longhaul på somrarna ifall man vill njuta av sin semester utan alltför mycket stress. Det är ju trots allt inte ett överflöd av tomma platser på andra carriers så här års.

Toppen