Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

jth

Medlem
Både SK909 till NRT och SK997 till PVT är försenade idag också så det verkar vara någon form av oplanerad maintenance (?)

Edit: SK909 -> SK983
 
Last edited:

tomle

Medlem
Amex betalar ju uppgradering till högre bokningsklass i fall som detta har jag för mig?

Mycket bra fråga. Jag blev försenad 8+ timmar i SIN när LH hade problem med en A380. Ringde Amex och blev hänvisad till försäkringsbolaget som hävdade att det finns ett maxtak på 1500 kr. Jag hävdade att det inte stod så i texten men då sa hon att hon inte kunde tänka sig att det inte fanns något maxtak. Jag hade inte mer tid att lägga just då och kände inte att jag ville ligga ute med mellanskillnaden utan ett OK från Amex så jag lät det vara då. Jag övertalade LH att boka om mig på TG men hade naturligtvis hellre tagit en upgrade...
Man kanske borde höra av sig och försöka få det skriftligt att det inte finns något tak och sen klaga på felaktig information...
 

cmj

Medlem
Både SK909 till NRT och SK997 till PVT är försenade idag också så det verkar vara någon form av oplanerad maintenance (?)

SK909 är CPH-EWR avgick enligt tidtabell

SK983 är CPH-NRT är försenad till 18.15

SK997 är CPH-PVG är försenad till 20.15
 
Last edited:

jth

Medlem
SK909 är CPH-EWR avgick enligt tidtabell

SK983 är CPH-NRT är försenad till 18.15

SK997 är CPH-PVG är försenad till 20.15

Jag skrev lite fel där ja. Men SK909 var en A330 idag så jag vidhåller att de nog har något strul med 340-maskinerna just nu.
 

Alx

Medlem
Det känns som att SAS allt oftare hamnar i situationer som denna. Har de må hända kanske sparat lite FÖR mycket på underhållet av flygplanen?
 

agehall

Medlem
Amex betalar ju uppgradering till högre bokningsklass i fall som detta har jag för mig?

Ser inget sådant i mina försäkringsvillkor. Däremot står det klart och tydligt att jag ska få 1500:- för

ytterligare kostnader för resor, förfriskningar och logi under tiden mellan den ursprungliga avgångstiden enligt bokning/biljett och den faktiska avgångstiden

så det ska jag se till att få. Hur var det nu, champange och cigarrer är väl saker man måste ha, right? Hoppas inte det är några problem att ta in sådant till Taiwan bara...
 
Bara inte EWR från CPH är försenad imorgon......
När det gäller reseförsäkring på har mitt bolag reseförsäkring via LF i vår bolagsförsäkring, jag har flera ggr spenderat för mer än 7KSEK för nödvändiga kostnader (allt från Deo till Kostym och mat/dryck) utan problem vid mer är 4h försenat bagage vid ankomst eller vid försenat flyg ut eller hem. Blir ofta trångt i väskan eftersom resekontot via First Card ger 1,5KSEK extra......
 
Toppen