Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Kanske för att du blev medlem 2017, när den var ny i SAS flotta för massa år sedan så drömde alla våta drömmar om detta plan ;)

Haha, sant där, tänkte inte på det. :)

Även om jag blev medlem -17 så har jag faktiskt läst de gamla trådarna från tiden innan SAS nya businesskabin kom på plats med folk som jublade över att få åka LN-RKP. Kul hur snabbt saker och ting kan ändras. :)

Enda skälet till att jubla nu för tiden är för för kompensationen man kan få av att få åka med gamla fina LN-RKP. Alltid något.
 
Haha, sant där, tänkte inte på det. :)

Även om jag blev medlem -17 så har jag faktiskt läst de gamla trådarna från tiden innan SAS nya businesskabin kom på plats med folk som jublade över att få åka LN-RKP. Kul hur snabbt saker och ting kan ändras. :)

Enda skälet till att jubla nu för tiden är för för kompensationen man kan få av att få åka med gamla fina LN-RKP. Alltid något.
Senast jag åkte den för ca 1 år sedan var det en av mian absolut bästa flighter någonsin oavsett flygbolag, flygplan, kabin.
Fanns inte på kartan att man skulle begära kompensation efter en sådan flygning även om det säkert hade gått att få utan några problem.
 
Senast jag åkte den för ca 1 år sedan var det en av mian absolut bästa flighter någonsin oavsett flygbolag, flygplan, kabin.
Fanns inte på kartan att man skulle begära kompensation efter en sådan flygning även om det säkert hade gått att få utan några problem.

Jag flög med den i torsdags, och måste säga att kabinen numera är bra trött med rejält skavd inredning både här och där. Både jag och min fru hade struliga stolar, ej fungerande IFE (fick sitta med en iPad i knäet) samt ej fungerande Wifi.

Planet i övrigt var det inget fel på, och crew var kanon. Dock inte riktigt den businessprodukt SAS marknadsför och som man betalar för. Med tanke på hur ofta planet flyger tycker jag det är synd att SAS inte lagt några kronor (även om jag förstår att det säkert handlar om en del pengar) på att uppgradera businesskabinen som de gjort med pluskabinen.

Men det är min åsikt. Alla har rätt till sin egen så klart. :)
 
Jag flög med den i torsdags, och måste säga att kabinen numera är bra trött med rejält skavd inredning både här och där. Både jag och min fru hade struliga stolar, ej fungerande IFE (fick sitta med en iPad i knäet) samt ej fungerande Wifi.

Planet i övrigt var det inget fel på, och crew var kanon. Dock inte riktigt den businessprodukt SAS marknadsför och som man betalar för. Med tanke på hur ofta planet flyger tycker jag det är synd att SAS inte lagt några kronor (även om jag förstår att det säkert handlar om en del pengar) på att uppgradera businesskabinen som de gjort med pluskabinen.

Men det är min åsikt. Alla har rätt till sin egen så klart. :)
Business kabinen håller ju inte riktigt måttet längre vad jag hört, däremot är plus och GO helt ok även om det helt klart saknas en del saker som man normalt sätt får på de andra planen.
 
Väldigt! nyfiken på vad som strulade!
Synd att FR24 inte har och sparar ATC också. :)

Jag flög SK926 dvs IAD-CPH den dagen och fick då tillfälle att prova på LN-RKP för första gången. Jag reste i GO (rad 30) så jag stördes inte så mycket av att den börjar bli väl sliten men IFE-skärmen är ju inte så rolig. Hade jag däremot suttit i C hade jag definitivt begärt kompensation, det såg inte så kul ut jämfört med nya kabinen.

Enligt personal i gaten på IAD var det pga tekniskt fel som man fått vända tillbaka och byta plan, inga detaljer om felet. Vi landade på CPH 3h 44min efter utsatt tid så det blev "endast" EUR 400. Hade inte haft något emot lite motvind med ytterligare16-17 min försening som följd... ;)
 
Jag flög SK926 dvs IAD-CPH den dagen och fick då tillfälle att prova på LN-RKP för första gången. Jag reste i GO (rad 30) så jag stördes inte så mycket av att den börjar bli väl sliten men IFE-skärmen är ju inte så rolig. Hade jag däremot suttit i C hade jag definitivt begärt kompensation, det såg inte så kul ut jämfört med nya kabinen.

Enligt personal i gaten på IAD var det pga tekniskt fel som man fått vända tillbaka och byta plan, inga detaljer om felet. Vi landade på CPH 3h 44min efter utsatt tid så det blev "endast" EUR 400. Hade inte haft något emot lite motvind med ytterligare16-17 min försening som följd... ;)
Varför 400? Ska ju vara 600€ för den sträckan.
 
Nu kan jag inte detta utantill, men över 3h räknas väl som inställt och då ska ni få ersättning enligt det?

Jag fick nog mer än jag har rätt till såvitt jag förstår.

För resa >3500km är det EUR 300 för försening 3-4h, om det inte är en flygning mellan två medlemsländer då det är EUR 400. Om förseningen är >4h så ger det EUR 600.
 
Toppen