Puuh så, tillbaka från IST efter 2 dagars kaotisk mellanlandning! För de som varit på plats i IST har det varit ett totalt kaos, mig inkluderad. Vädret rår ingen på men service däremot gör man! TK har hanterat hela situation exeptionellt uselt, med noll koll inom krishantering och hur man hanterar dessa väderförändringar. Flygplatsen givetvis lamslagen, med 1000 tals människor strandade. Plan kunde in ens avboarda eller landa. Inga representanter för bolaget att tala om, en lucka med 2 diskar för alla ombokningar, inga statusköer fungerande och 300 personer i kö. Hotell diskarna helt överrumplade och samma där, 1-2 luckor öppna. Vem man än frågade fick man en trött blick, en suck och ett skicka vidare till nästa person.
Lyckades ringa TK och boka om biljetterna. Fick ingen hjälp till att boka om via annat bolag, hänvisad till markpersonalen. TK's huvudkontor på Taksim, fick vi ingen hjälp på heller, trots inga köer. En sur turkisk gumma med customer service från Kuwait kriget och Saddams läger, bemödade sig knappt att ens titta upp eller på biljetten innan hon sa nej och ropade fram nästa. Summa summarum, 2 extra nätter i Istanbul ur egen ficka (tack accor), nu får man hoppas på lite tillbaka från olika försäkringar. Och flyget imorse, försenat 1h igen samt när boarding påbörjats fick alla business passagerare stå i boarding slussen eftersom planet fortfarande städades och maten packades i ca 20minuter. Noll kommunikation. Bye bye TK!!