Senaste nytt

Inställd renovering av SAS Business Class

Du får gärna byta din trasiga C-stol mot min hela M-stol, vilken dag som helst faktiskt! ;)

Skämt åsido, jag kan förstå att man blir lite upprör om man faktiskt betalat för produkten och den sedan inte fungerar. SAS är ju långt ifrån billigast och då kan man ju tycka att produkten borde hålla samma nivå..

you made your point..:)

Men ja, när firman betalar el jag ganska stora pengar för en flygstol så vill man ju att denna ska fungera.
Plus dock för flygvärdinnorna som varit med förr och hade rätta knixen :)

SAS måste göra något åt stolarna i C...dom senaste 4 ggr jag flugit till Chicago el NY har stolen strular..2 stolar behövde man assistans för att tilta ryggen och även tillbaka..andra har fotstödet inte funkat alls...slitet och behöver bytas ut

Jag haller med SAS C stolar ar ett skamt... Vet inte nar jag hade en stol som fungerade felfritt sist. Dessutom tycker jag att IFE ar ett skamt... Tvn ar ungefar lika stor som Emirates "dosa" att skota stol och tv med i F.

Nar dessutom utbudet av langlinjer direkt fran ARn ar ytterst begransat sa gor jag vad som helst for att slippa "ligga" eller rattare sagt hasa i en SAS stol X antal timmar!

nu spekulerar jag bara på ett område jag inte kan MEN..att byta ut stolar till nya borde ju också vara bra ur en vikt synpunkt då man kan ställa krav på vad en C stol ska väga och i sin tur spara bränsle..

Ja menar dom gamla C stolarna borde ju väga bly tycker man.

Men visst..1 stol kanske kostar x antal hundratusen..vad vet jag men pengar blir det ju i slutändan..pengar sas inte har men gör dom inget så tappar dom passagerare också.

Hi!

På mysasidea.com har noen foreslått nye seter på long haul. Dette er svaret SAS kommer med:
Hi anru and all of you who have commented or voted for this idea. Thanks a lot for sharing your thoughts and ideas with us here at My SAS Idea. It´s just great to see all of your suggestions. Now to your idea. You are so right and we think it´s great. So I am glad to tell you that we are focused on your idea, we will set it as Followed by SAS and have already an ongoing project to investigate our next strategic move towards an upgrade of our long haul fleet and business seats. Keep on posting your ideas here on My SAS Idea and don´t forget to vote for your favorite ideas. The higher votes – the higher focus it gets from us! See you onboard soon. Welcome! Gunilla

Business Class Seats on Long-haul flights | My SAS Idea

Det är ju bra det kommer upp på My idea, samtidigt anser jag nya stolar i Business på långflygen är en nödvändighet om SAS skall kunna konkurrera vettigt med sin C produkt. Det borde vara "business critical" och inte behövas påtryckningar via Myidea. Sedan är det väl ekonomiskt svårt för SAS finansiera nya stolar, samtidigt som nämts borde nya stolar med lägre vikt även kunna spara lite vikt..

Att SAS påstår att de har en feasibility study på nya stolar är väl ingen överraskning, samtidigt är det långt från en feasibility till en faktiskt ny installerad produkt - normalt sett 3-6 år skulle jag tro!

Toppen