Åkte och åkte, resan har inte startat änmen ja, det blir bokning av enkelbiljett den sträckan på ett eller annat sätt. Förhoppningen är att hinna samla ihop fler poäng och boka den som bonusresa, annars blir det snikalternativet med Alaskan för 1900kr. Tyvärr var jag tvungen att köra med open jaw och inte få med den sträckan i bokningen eftersom vi vill stanna längre än 24h på tillbakavägen i San Francisco.
Endast First class är tabu "Note! First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights"Singapore Airlines Business class award på flygningar med Boeing 777-300ER eller Airbus A380 eller ej.
Om du ska boka en enkel HNL-SFO kostar det 45 000 poäng per person. Om du bokar av SFO-HNL från din open-jaw så får du tillbaka 50 000 poäng per person. För 95 000 poäng kan man göra betydligt roligare saker än att åka SFO-HNL.
Problemet är dock att det inte finns ett vettigt sätt att kolla tillgänglighet av Singapore Airlines Business class award plats på Airbus A380 och Boeing 777-300ER flygningar (som går att boka med SAS EuroBonus poäng) online.Endast First class är tabu "Note! First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights"
Det är lite komplicerat eftersom vi inte vill åka på två biljetter och inte vill stanna någon längre tid i SFO på ditvägen, samt att jag applicerat en 2-4-1 också, vilket förändrar kalkylen lite. Klämmer vi in oss i ekonomi blir det 30 000 poäng, men det blir ändå en hel del, så det lutar kanske åt att ta en betalbiljettOm du ska boka en enkel HNL-SFO kostar det 45 000 poäng per person. Om du bokar av SFO-HNL från din open-jaw så får du tillbaka 50 000 poäng per person. För 95 000 poäng kan man göra betydligt roligare saker än att åka SFO-HNL.
Jag tycker om beloppet jag fick betala vid senaste bokningen. Business ARN-ORD-SFO-HNL + SFO-ORD-ARN för 498kr! Det är just kombinationen SAS longhaul och USA inrikes som ger ett riktigt lågt belopp.