Senaste nytt

Inspiration från ett halvårs poängjakt i Eurobonus-världen

Fredde18

Medlem
En liten update, som kanske egentligen platsar i ”hur många poäng har du-tråden” men nu tar jag det lite egoistiskt i min egen tråd!

Nådde nu i dagarna en liten milstolpe då jag passerade 260 000 poäng. Fortsatt inga poäng från flygresor utan bara insamlat på andra sätt, beskrivet i första inlägget. Familjen, 4 pers, har en liten dröm om att åka till USA och med mina vouchers som är bärgade och giltiga under 2021 finns nu den teoretiska möjligheten att åka business med valfritt Star Alliance till ”over there”. Coolt!
 
Last edited:

Davvelavve

Medlem
Låter väldigt likt hur det såg ut för mig när jag började i slutet på februari. Nu har jag 100k poäng och ser fram emot att världen skall börja öppna upp (förhoppningsvis inom kort) så man kan få boka den första business biljetten.

Och samtidigt ta med sambon, så hon kan sluta kalla mig för poängnörd osv, för jag tror att hon kommer tycka om resan också. :)
 

Ubbe

Medlem
Det närmsta är väl Expertflyer och Awardfares.
Japp det är dessa jag använder samt TripAdvisor för ev hotellbokningar. Kryddar till det med Lonley Planet på resmål där den passar. Allt detta och ett litet Excelark för att få ihop allt så det blir bra.
Körde med ett Gant schema men kände att det blev lite overkill när jag började lägga in kritiska tidslinjer osv...
Jag behöver en longhaul i Business snart!
 

Fredde18

Medlem
Dags för en liten update igen! Jag har sett att denna tråd länkats och nämnts i andra inlägg, och like:ats, vilket självklart värmer! Jag vill påpeka dock, om man läser första långa inlägget att vissa deals (ex A3) inte finns längre. Mantrat med medvetna val gäller dock ännu!

Som postats i tråden för lyckade bonusresor har vi lyckats boka första award-trippen, till USA!
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2021 | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Det innebar ju dock en rejäl tömning av poängkontot så nu funderar jag på hur jag kan bättra på det igen, utöver allt det "vanliga" som inbringar poäng (minus ev. flyga då just nu.. :()
Vi har som nämnts spendering för att erövra 2 st 2-4-1 per år, och hittills har vi kört 2 separata Premiumkort, mitt sades dock upp tidigt i höstas så nu kör vi bara med fruns. Planen har dock varit att hon ska få värva mig igen och nu till ett Elite, vid nästa +25% kampanj vi hoppas ska dyka upp. Då skulle 45 000 värvningspoäng trilla in till gemensamma kontot. Nice! Sen skulle hennes kort sägas upp och sen kör vi Elite ett år lite drygt, eller år 2022 ut i alla fall, till att börja med.

Men sen dök ju denna rackare upp: Uppgradera till SAS Amex Elite från Premium (senast 30/3) och få 30 000 EB-poäng | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
och möjligheten till mer poäng!

Så nu lutar jag åt att uppgradera frun till Elite samt att hon sen får värva mig till Elite när 25% dealen dyker upp. (även utan den tror jag vi kör så). Sen säger vi nog upp henne Elite när kraven på spend för bonusen är uppfyllda. Enda downside är väl att vi vaskar den påbörjade vouchern på Premiumkortet för i år och förmodligen bara får in 1 totalt 2021 men, jag tror inte vi ska (eller kan poängmässigt) boka hela familjen förrän vi fått nästa voucher efter det i alla fall.

Så poängjägarens utfall kan bli 30 000p + 45 000p samt ca 15 000p mer utdelning på ett år, med Elite´s 20p/100kr kontra Premium. Så 90 000p för merkostnaden som blir (mellan tummen och pekfingret) 3500kr-4000kr i årsavgifter, jämfört med om vi fortsätter hanka med Premiumkortet och om vi tittar på 1 års horisont. (Elite för 4800kr/år men minus några gratismånader för mig, vi lägger redan 1200kr/år på Premium men vi kommer kanske ha dubbla Elite ett par månader)

Den kostnaden för 90 000p (drygt 4 öre per poäng), borde väl vara väl spenderade slantar??

Så tänker poängjägaren just nu! Slut på update...
 
Toppen