Senaste nytt

Inrikes med United - New York - San Fransisco t/r

AABack2ARN

Medlem
Jag har aldrig besökt någon inrikes lounge i USA som skulle vara värd en stopover för att besöka den. Jag skulle isåfall definitivt föreslå att du försöker hitta timing så att du kan lämna flygplatsen och besöka staden den ligger invid, vilken det än är.

Håller till 100% med om detta även om jag bara besökt några få United-lounger men desto fler (undermåliga) AA-lounger.
 

Lallarn

Medlem
Låter intressant med UA p.s. Dum fråga då kanske men var på United.com kan jag söka award-platser utan att vara inloggad? Vill ha lite koll innan jag ringer Tallinn...
 

johhenrik

Medlem
awardnexus.com använder jag med ett Flyer Talk-konto, så man får en bunt gratis sökningar var 90 dag eller hur det nu är. Jag har iofs ett "elite-konto" där, så jag får nog mer sökningar än ett vanligt gratiskonto.
 

Senator

Moderator
Du kan söka plats via United.com utan att ha en profil. Finns dock inte så mycket på dina datum. Resa direkt från EWR kostar $415 t/r

Låter intressant med UA p.s. Dum fråga då kanske men var på United.com kan jag söka award-platser utan att vara inloggad? Vill ha lite koll innan jag ringer Tallinn...

Att läsa svaren i din tråd skulle jag rekommendera :) ja, du får upp allmän bonusplatser på United.com
 

Lallarn

Medlem
Att läsa svaren i din tråd skulle jag rekommendera :) ja, du får upp allmän bonusplatser på United.com

Såg det, därför jag nämnde det, men hittade inte direkt till award-platssökaningen. Fick hjälp av Agö dock att gå via MilagePlus-länken (kanske ganska uppenbart såhär i efterhand), så slutet gott, allting gott.
 

JacobGBG

Medlem
Jag kommer flyga EWR-SFO med United I början av Maj. Kan återge min upplevelse med mark och flygrpodukt då. Men antar att du inte vill vänta så länge med att boka.
 

Alx

Medlem
United domestic är betydligt bättre i luften än på marken. Loungerna är inte mycket att skriva hem om även om de såklart är bättre än ingenting. Jag väljer alltid P.S. flygningar om det är möjligt. Poängresa i NYA Business/First domestic är ingen dum idé det heller.
 

Lallarn

Medlem
Ja, nu blev jag sugen på United i Business/First men ringde SAS och såklart fanns det inga platser. På United.com ser man att det finns "Standard Awards" tillgängliga för MileagePlus-medlemmar som kostar 50 000 Miles enkel väg (hutlöst!). Men dessa släpps väl då tydligen inte till Star Alliance/EuroBonus.

Jag har inte bokat något än men tänkte ha lite is i magen ifall något kommer upp. Dock kom jag på tanken att köpa economy-biljetter och sedan uppgradera med poäng. Har lite svårt att utläsa tabellen (Uppgradera med poäng på Star Alliance och SAS - SAS) men om jag förstår det rätt så måste jag ha bokningsklass Y eller B (alternativt C, D eller J men fat chance på det). Verkar också vara lite mystiskt med om det faktiskt är en Business-produkt eller First Class, alltså 10 000 EB eller 15 000 EB.

Frågan är då, om jag förstått detta rätt och om någon försökt sig på detta? Känns inte speciellt troligt att hitta någon Y- eller B-klass till vettigt pris.
 
Toppen