Senaste nytt

Inrikes: Kan plus vara längst bak?

John Mack

Medlem
Hej!

Har en bokad poängbiljett (PLUS) till Ronneby (även guldkort om det spelar roll) men kunde bara välja platser på rad 17-19. SAS chatten hävdar att Plus på denna resa är längst bak. Kan det stämma? Aldrig sett tidigare. Varför i så fall? Ingång bak? Ingen stor grej men lite märkligt.
 

Rickard_O

Medlem
Hej!

Har en bokad poängbiljett (PLUS) till Ronneby (även guldkort om det spelar roll) men kunde bara välja platser på rad 17-19. SAS chatten hävdar att Plus på denna resa är längst bak. Kan det stämma? Aldrig sett tidigare. Varför i så fall? Ingång bak? Ingen stor grej men lite märkligt.
i ATR-72 kliver man på bakifrån vilket resulterar i att Plus är där bak.
 

AABack2ARN

Medlem
Var är ljudvolymen lägst på en ATR-72? Fram eller bak? Har inte rest ATR-72 speciellt många gånger men har för mig att det lät mycket och då satt jag nog på någon av de sista raderna
 

mha321

Medlem
Frågeställningen får en ju att tänka tillbaka på den tiden när det fanns ett annat fall - när man kunde hamna på bakersta raden i en MD som bokad i Economy Extra (den tidens Plus), eftersom hela flyget helt enkelt var fullt med Business och Plus. Ah, the good old days på triangeln...

Men jag tror aldrig jag varit med om en kärra med Plus som varit fylld hela vägen bak...
 

pswe

Medlem
Var är ljudvolymen lägst på en ATR-72? Fram eller bak? Har inte rest ATR-72 speciellt många gånger men har för mig att det lät mycket och då satt jag nog på någon av de sista raderna
Skulle säga att det mullrar mest i höjd med motorn, runt rad 9-10 någonstans.
 

Johan F

Medlem
Stämmer att Plus är längst bak i en ATR72, flyger regelbundet till Visby och då är det i regel alltid ATR. Bullrar en del om du frågar mig
 
Toppen