Senaste nytt

Inrikes i Italien via Tokyo

Nej, inte lugn alls.
Du är inte lugn tills du är onboard och flighten avgår. :eek:

Fail.. jaja, får planera in en fotbollsvecka så får man se om det går.

Då kan ju flygbolagen göra så här hela tiden om dom är smarta..
Sen sitter dom på "pengarna" tills 1 dag före avfärd, snacka om ränta dom bör tjäna på detta. :cool:

"According to the Wall Street Journal, United, Continental, Southwest, JetBlue, and Singapore Airlines all say their policy is not to cancel tickets when a mistake is uncovered, no matter how big a mistake. American Airlines says that they take it case-by-case."

- Bara hoppas att Alitalia är lika bra på den fronten.

Last edited:
Seriöst, det här är helt jäkla underbart! Jag har bokat bara för att prova. Har inte ens en aning om jag kan flyga i november, men men...

Då kan ju flygbolagen göra så här hela tiden om dom är smarta..
Sen sitter dom på "pengarna" tills 1 dag före avfärd, snacka om ränta dom bör tjäna på detta. :cool:
Om de hade varit smarta så hade de sluta flyga och sälja miles bara.
Flygbranschen är generellt inte någon lönsam bransch.

Richard Branson sa, "The easiest way to become a millionaire is to start off a billionaire and go into the airline business."

Det är alltid en chansning! Kilroy var snabba med att betala tillbaka mina pengar, jag har dem redan på kontot. Jag hade ett missat samtal från en resesäljare där hon förklarar (på mobilsvar) att min biljett dessvärre kommer att avbokas.

Men priserna går fortfarande att boka..

Det är alltid en chansning! Kilroy var snabba med att betala tillbaka mina pengar, jag har dem redan på kontot. Jag hade ett missat samtal från en resesäljare där hon förklarar (på mobilsvar) att min biljett dessvärre kommer att avbokas.

Men priserna går fortfarande att boka..

Din Wideroe är väl fortfarande aktiv? min är det i alla fall.
Hur stor chans är det att en sådan här resa går igenom?

Jag drar en test jag med via Wideroe.... Jag bor ju i Milano, så är inga problem om den avbokas (vilket den med 99% sannolikhet gör)

Hur stor chans är det att en sådan här resa går igenom?
Det varierar (mistake) fare till fare.
Om du lyckas att boka en flight som avgår samma dag eller dagen efter, risken är liten att flygbolaget avbokar före din färd.
Däremot om din flight avgår om flera månader, finsk det större risk att bli avbokad.

Mitt råd är, boka ingen anslutningsflyg/hotell tills du är säker.
Som Palazzis fall är det inte så mycket att förlora då bor han nära Milano.
Men om man är bosatt i Sverige och måste ta sig till/från Italien något sätt, kan det bli dyr historia.

Som info så har de flesta som bokat denna resa (i ett annat forum) fått den avbokad. Min från wideroe är också avbokad. Det var det..:)

Toppen