Senaste nytt

Inofficiellt BC-Event 19 November 2023 - Sista B737 flygningen med SAS

bajenludde

Medlem
Andra har säkert bättre bilder, men här kommer några. Ner till Köpenhamn serverades kaffe och praliner. På vägen till Oslo bjöds det på Charles Heidsieck och vanlig Skandinavien-servering. Ingen låda med andra ord. I gate fick man en goodiebag innehållandes en vattenflaska och en tagg från flightradar24.

IMG_3967.jpg


IMG_3976.jpg


IMG_3983.jpg


IMG_3985.jpg


IMG_3987.jpg


IMG_3997.jpg
 

palmen

Moderator
Riktigt trevligt med champagne ombord :) Hur var denna flygning/event jämfört med MD-flygningen?
Detta var ju en reguljär flygning som följde vissa "regler". Sista MD80 var chartrad och därmed lite annat ombord då utifrån hur den chartrades.

Största skillnaden var ju dock att flyga i dagsljus jämfört med mörker. Flyby är roligare när det är ljust tycker jag.

Men överlag var alla glada och massa som dokumenterade. Att köra en frågesport där folk skulle trycka på call knappen när man kunde svaret var kanske inte det mest genomtänkta. Men priser delades ut
 

Malu

Medlem
Fanns där någon ”ovetandes” ombord som bara behövde resa till Oslo och inte reflekterat över flygtiden?
Jag tror att man lyckades undvika det denna gång då det gick ut ett "varnings-mail" innan flighten med erbjudande om att gratis byta avgång om man inte insett vad det handlade om. Så enbart flygintresserade ungdomar, medelålders och äldre. :) På SK600 (30 NOV 2019) var det några ofrivilliga pax med och de var mer förvånade än roade.
 

AABack2ARN

Medlem
Fanns där någon ”ovetandes” ombord som bara behövde resa till Oslo och inte reflekterat över flygtiden?

Jag tror att man lyckades undvika det denna gång då det gick ut ett "varnings-mail" innan flighten med erbjudande om att gratis byta avgång om man inte insett vad det handlade om. Så enbart flygintresserade ungdomar, medelålders och äldre. :) På SK600 (30 NOV 2019) var det några ofrivilliga pax med och de var mer förvånade än roade.

Eventuellt personen på 3D med andra ord?

Tydligen räckte det inte med en flyover av CPH och en go-around in OSL.
Däremellan gjorde man tydligen lite akrobati och skrev "700" för 737-700 i luften:

Är det bara jag som ser framför mig ett fullt flygplan med vuxna (?) män som skanderar "En gång till! En gång till! En gång till!" när piloten drar igång motorerna vid Oslo för en go-aorund :)
 
Toppen