Senaste nytt

Inofficiell loungeturné - Heathrow T2 - söndagen den 7 februari

Bara hunnit med senatorloungen på LHR i januari, och där hade dom mousserande :(

Vilken annan lounge är att rekommendera på LHR, ska över nästa vecka igen, tänkte att jag tar mig ut i tid och är där lite längre och kanske kör igenom allihopa om ni kära BC-vänner rekommenderar detta! Gärna ifall dom också har champagne!

(Kan förövrigt gästa ifall någon är där den 16)
 

palmen

Moderator
Bara hunnit med senatorloungen på LHR i januari, och där hade dom mousserande :(

Vilken annan lounge är att rekommendera på LHR, ska över nästa vecka igen, tänkte att jag tar mig ut i tid och är där lite längre och kanske kör igenom allihopa om ni kära BC-vänner rekommenderar detta! Gärna ifall dom också har champagne!

(Kan förövrigt gästa ifall någon är där den 16)
Personligen föredrar jag Singapores lounge, bäst mat och helt ok utbud i baren med Champagne.
I Senatorlougnen borde det finnas champagne, men man behöver specifikt fråga efter det.
United har störst bardisk, men personligen tyckte jag inte att det var något speciellt.
Air Canada har jag spenderat för lite tid i för att ha någon uppfattning om, men den var inte dålig på något sätt.
 

fcx

Medlem
Hälsningar från ett lite vårgrått London. Här kommer en uppdaterad lista.

Vi är 27 (!) personer på resan och vi har 19 (!!) med guldstatus.

Nu har jag spånat lite fritt om hur gästningarna ska gå till, och har på ett helt odemokratiskt sätt kommit fram till nedanstående. Det enda svåra är väl att hantera logistiken för ingästning på ARN, eftersom det sen inte blir några problem om man gästar samma person på LHR också.

Utresa:
SK525 ARN-LHR 07:55-09:35
ESSA (loungelös på utresa)
SK531 ARN-LHR 11:10-12:50
Tommy, Susanne (gästas av Tommy), bnr, David, Kricka, Martin Gren, Gustav Jonsson (gästas av bnr), JiBe (gästas av @David), Snålskjuts (gästas av @Kricka). Om SK531-gänget skriver ungefär när de tänker dyka upp på ARN så löser det sig enkelt med gästningar.
SK503 CPH-LHR 12:00-13:05
Silverfux, jonten, martin1891, kexxcream, SFC (alla är guld)
SK805 OSL-LHR 13:10-14:35
Bryant, Palmen (alla är guld)
SK505 CPH-LHR 14:55-16:00
Joakim (alla är guld)
Ankommer på annat sätt:
MarSecLtd, simon_says91, mry, Ulla, fcx, bnrKompis1, bnrKompis2, Hissen, MWi

Loungevistelse:

Av säkerhetsskäl så vill jag att alla deltagare skickar mig PM med sitt mobilnummer. Vi vill inte ha en upprepning av förra årets incident när en deltagare missade sin hemresa.

Hållpunkten för dagen är att vi möts upp i Lufthansa Senatorloungen från klockan 13 och fram tills att SK531 och SK503 anslutit till loungen. Då beslutar vi hur vi går vidare.


  • Ni som kommer senare än 13 får följa forumet för att ta reda på vilken lounge vi sitter i när ni ansluter.

  • Ni som kommer redan på morgonen får givetvis besöka andra lounger före 13.

  • Ankommande med SK531 från ARN gästar in varandra på samma sätt som på ARN.

  • ESSA gästas in av simon_says91 eller mry (den som kommer först till LHR) på morgonen.

  • @MWi måste meddela när hen önskar ansluta så att vi kan planera in gästning.

  • @bnr får ansvara för att bnrKompis1 och bnrKompis2 ansluter vid en lämplig tid och plats för att bli gästade av martin1891 respektive kexxcream.

Hemresa:
SK506 LHR-CPH 17:00-19:55
Hissen
SK1516 LHR-CPH 18:40-21:35
Silverfux, jonten, martin1891, kexxcream, Bryant, Palmen, mry, Ulla, David, SFC, Martin Gren
SK1524 LHR-ARN 19:05-22:35
MWi
SK534 LHR-ARN 21:05-00:30
fcx, ESSA, Tommy, Susanne, bnr, MarSecLtd, simon_says91, Kricka, Gustav Jonsson, JiBe, Snålskjuts, bnrKompis1, bnrKompis2
A3609 LHR-ATH 22:15-03:50
Joakim
 
Last edited:
Toppen