Senaste nytt

Inofficiell lounge-hopping LHR T3 lördag 21 januari 2023

Tomas E

Medlem
Ja, det är väldigt nyligen den förra lounge-hoppingen på LHR T3 genomfördes, men den missade jag eftersom jag redan hade en resa inbokad åt annat håll den helgen. Eftersom jag åker från T3 en lördagskväll i januari och har tid att drälla där huvuddelen av dagen tänkte jag att jag lika gärna kunde se om det finns intresse från fler att haka på en repris (och lånar @GOTBounds mall nedan), eftersom det denna gång ges fem veckors förvarning.

Var: London Heathrow Airport Terminal 3 (LHR T3)
När: lördag 21 januari 2023
Varför: T3 är ett oöverträffat lounge-mecka om man flyger med OneWorld, och har dessutom en Amex Centurion-lounge.
Förutsättningar: Giltig biljett med flygbolag inom One World (OW) med avgång från LHR T3* samt OW Sapphire (OWS) eller OW Emerald (OWE) status tier alt. biljett i Business class.
Hur:
OWS alt. Business class biljett ger tillträde till Business class loungerna.
OWE alt. First class biljett ger tillträde till First class lounger och Business class loungerna.
American Express Platinum eller Centurion ger access till American Express Centurion lounge.
Loungeutbud:
Business class lounger (OWS): American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Qantas.
First class lounger [OWE]: British Airways, Cathay Pacific och kanske American Airlines**
American Express Platinum eller Centurion: American Express Centurion lounge.
Priority Pass: Club Aspire, No1 Lounges.
Allmän information:
British Airways flyger till bl.a. GOT, OSL och MAD från T3, Finnair flyger till HEL från T3, Iberia flyger till MAD från T3.
Gästning diskuteras inte i tråden.
Om vi blir några OWE kommer fokus att ligga på First class loungerna men blir det huvudsakligen OWS eller businesspassagerare utan OWE anpassar vi oss så de flesta av oss kan träffas i samma lounger.
Körschema kommer närmare själva datumet, när vi vet ankomster och avgångar för de som vill vara med.

* Enligt uppgift kan det gå det att komma åt T3 lounger med avresa från T5, men att detta fungerar just denna dag finns det inga garantier för.
** American Airlines International First Class Lounge är fortfarande "temporarily closed" men skulle tidigare "reopen in fall 2022", så vi får se om den har öppnat i januari.

Kommer:
@Tomas E

Kanske:
 

trekker

Medlem
Vore ju kul men tveksam, isåfall måste jag flyga tillbaks från T5 och osäker på hur det ser ut med access till T3 med T5 BP nu förtiden.
 
Toppen