Senaste nytt

Inofficiell golftävling: Players Points 2024 - Torsdagen 1 februari på Players Indoor Golf i Västberga (Stockholm)

Big Birger

Medlem
Välkommen till Players Points 2024, en lättsam golftävling där du kan vinna EuroBonus Extrapoäng.

Var?
Players Indoor Golf i Västberga strax söder om Stockholm.

Spelform?
18 hål poängbogey med ditt vanliga golf hcp (spelformen heter "Stableford" i Trackman). Vilken bana vi spelar på avslöjas måndag 29 januari.

Vilka kan vara med?
Alla som har ett officiellt hcp i golf är välkomna att delta i tävlingen. Spelar du inte golf är du givetvis också välkommen att komma förbi.

Hur många platser finns det?
Det finns maximalt 21 platser. Först till kvarn! Vi kommer att vara 3 spelare i varje bås, och det finns 7 bås totalt.

När?
Torsdagen 1 februari kl. 19:00 till ca: 22.

Vad kostar det?
700 kr/deltagare, inklusive speltiden och priser. Det finns kaffe, kall dryck och enklare snacks till försäljning i lokalen.

Vad kan man vinna?
För varje deltagare ökar prispotten med 3000 EuroBonus Extrapoäng. Totala prispotten kan bli 63 000 poäng. Beroende på antalet deltagare blir det olika många priser och en rimlig gissning är att det blir följande priser:
- topp 3
- närmast hål
- längsta drive
- utlottning av ett pris (till någon deltagare som inte vunnit något annat pris)

Hur anmäler jag mig?
Skicka din intresseanmälan till info@playersindoor.se och ange ditt golf-id. De 21 första får ett mejl med en länk där det går att betala med kort. När anmälningsavgiften är betald är din plats bekräftad och klar.

När måste jag senast anmäla mig?
Anmälan stänger söndagen 28 januari 23:59.

Har du några frågor, ställ dem i denna tråd eller skicka DM till mig.

Hoppas vi ses på Players!
 

Big Birger

Medlem
Jag har fått en del önskemål om att förtydliga pris-strukturen, och eftersom det är ganska få anmälda så varför inte krydda lite extra?

Alla deltagare som är med och spelar får 1000 EuroBonus extrapoäng, utöver prispotten på 3000 poäng/spelare.

Prispotten fördelas sedan enligt:
1:a pris - 25%
2:a pris - 20%
3:e pris - 15%
4:e pris - 10%
5:e pris - 5%

Längsta drive - 10%
Närmast hål - 15%

Exempel:
Om det är 10 anmälda, blir prispotten totalt 30 000 EuroBonus Extrapoäng, och 1:a pris blir då följaktligen 7500 poäng osv.

 

Big Birger

Medlem
Vi var 5 tappra spelare som kämpade om ära, berömmelse och EuroBonuspoäng igår. Det hela avgjordes på Dominikanska Republiken i strålande sol och mycket svag vind. Banan hette "Playa Grande Golf & Ocean Club" och var ganska lik Pebble Beach med många hål längs havet.

Lyckligtvis var de flesta hålen med vatten på höger sida, som passar undertecknades naturliga fallenhet för att tjonga ut bollen till vänster. Alla var inte lika nöjda. :)

Slutsegrare blev Andreas Söderberg, med en segermarginal på 14 poäng! Det var aldrig spännande om man ska vara helt ärlig.

Vi kör nästa år igen, troligen torsdagen 30 januari. Markera i kalendern redan nu och håll utkik på https://www.playersindoorgolf.se/.
 
Toppen