Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se Uppsalaträff tisdagen den 10 maj 2016 kl. 18.00 --

Har jag uppfattat rätt angående tilläggsbiljett till/från Uppsala till SL periodkort kostar 81 SEK per riktning (om jag inte åker hem inom 2 timmar)?
SL skrev:
UL 1,2+5 Uppsala 81 kr

Uppsala län zon 1,2+5, kompletterar SL-biljett

Biljetten gäller för resa i zon 1, 2 och 5 i Uppsala län. Den här biljetten behöver du om du har en SL-biljett och vill åka med pendeltåget till/från Uppsala.
Köp den på pendeltågsstationen, i SL Access-automaten, på SL Center, hos alla ombud eller via UL:s sms-biljettjänst och försäljningsställen. Biljetten gäller i 120 minuter från köptillfället.

Pensionärer betalar helt pris för den här biljetten.
Kpa biljett - SL

Jag hade för mig det var billigare när Upptåget körde mellan (Gävle)-Uppsala-Upplands Väsby.

Har jag uppfattat rätt angående tilläggsbiljett till/från Uppsala till SL periodkort kostar 81 SEK per riktning (om jag inte åker hem inom 2 timmar)?
Ja.
Det du ska köpa (om du redan har SL-biljett) är UL Zon 1,2,5 (tre zoner). Våra zoner - ul.se .
Du kan också köpa 24h biljett för 150 kr om du i förväg vet med dig att du kommer att resa tillbaka 2-24h senare än du köpte turbiljetten, då spar du 12 kr. Samt att du tar UL/SL tillbaka och inte får för dig att åka SJ.
24-timmarsbiljett - ul.se
Det kan vara billigare om du skaffar Reskassa (fysiskt kort eller app) då är det 60 kr enkel. Enkelbiljett - ul.se Men då tror jag att man endast kan ladda helt hundratal kronor, så i praktiken blir det dyrare. Ladda ner UL-appen - ul.se
Edit: Enligt Kundservice - ul.se tel 0771141414 kan man endast ladda Reskassa med jämnt hundratal kronor.

Last edited:
Blir sen, håper å slippe unna... Stuck på universitetet...

Sticker från Kista inom 5 minuter, måste förbi hemmet en vända, sedan kommer jag. ETA 60-75 minuter från nu.

Stockholmsgänget är på G :D

image.jpeg

Toppen