Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass sällskapsresa till Dubai med Qatar Airways för 6.000 SEK.Vill ni vara med?

Förhoppningsvis har du rätt och det fungerar säkert bra så länge bara ärliga personer med både betalningsvilja och betalningsförmåga anmäler sig. Om "oturen" är framme och någon komplett omoralisk stamkund hos Kronkalle anmäler sig, tror jag dock inte att passkopian hjälper dig ett dugg.
Vær positiv. Vi er jo et venne-forum? Enhver som melder sig til stiller 2 "garanter" her fra dette forum, alle 3 er individuelt ansvarlige Eller sender en sum forud til "bestilleren". Hvis der er en difference løses det i DXB...?

Betalningsbiten borde väl enklast hanteras genom att resenärerna förskottsbetalar till den som är boknings- och betalningsansvarig. Känns på något sätt lättare att hitta någon väletablerad medlem (som kanske en eller flera av de andra resenärerna har träffar IRL) som alla kan lita på än att denna person ska behöva lita på alla andra (som möjligen är mer okända).
Risken känns dock inte jättehög ens om bokaren betalar innan den har fått betalt av de andra resenärerna. Även om vi antar att det vill sig riktigt olyckligt och en annan resenär inte betalar så handlar det ju inte om gigantiska mängder pengar, och eftersom alla ändå måste åka med samma flyg så kan det ju bli aningens jobbig stämning för personen som inte har betalat när den träffar på 6+ andra BC-medlemmar härifrån ombord...

Anyway, jag ska med 99% sannolikhet inte åka med, så jag har egentligen inget med detta att göra.

Inlägg från Ny rea på gång Qatar Affärsklass. | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag arrangerar INTE detta men om det finns vilja att ha BusinessClass sällskapsresa till Dubai med Qatar Airways Business class med besök till Al Safwa lounge (First class lounge) på ditvägen, det är bäst att starta en ny tråd istället för att diskutera i en tråd om Business class kampanj.

Visa bifogad bild 56013

Poängen med detta är att minst 7 personer bokas i en bokning (ej 7 personer bokar separata bokningar).
Minimum stay är 4 dagar och alla måste bestämma sig senast 2016-SEP-05.

Det krävs att en person blir betalningsansvarig därför kan det bli svårt att boka in någon som man knappt känner. Det blir för hög risk.
Lite OT men ser i din skärmdump från ITA Matrix att QR1014 står som A350. Ska själv flyga sträckan om någon månad och valde just den avgången. Nu ser jag att Qatar har ändrat till 787, men Matrix visar fortfarande A350... Tycks gälla även ditt exempeldatum.

Finns priset kvar då?
De har höjt priserna under kampanjen, IGEN.

Nu kostar fare basis RJTFP5NX (minst 7 personer måste resa tillsammans hela resan) runt 8.000 SEK inkl. skatter per person. (det varierar beroende på avresedatumet)
Med andra ord, priset har justerats till vanlig kampanjprisnivån.

Lite intressant taktik Qatar har med sina priser under reor.
Boka så fort som möjligt är det som gäller även om dom går ut med att rean gäller till ett visst datum.
Tror det är svårt att få till såna här gruppbokningar via forumet.
Krävs nog en monkskväll eller så för att styra upp med kort varsel samt att det underlättar med att man litar mer på någon man träffat innan.

Toppen