Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass Afternoon Tea i Uppsala: 2015-MAR-28

Dr. Miles

Expert
Ping till medlemmar som har anmält sig till Afternoon Tea.
Om ni har fått förhinder, vänligen meddela det i den här tråden eller skicka ett PM till @Nemo.
Det här är lite som gammalmodig "Reconfirm your reservation". :) (Det var länge sedan jag gjorde Reconfirm på en flight...)

Jag vill passa på att tacka @Nemo som sköter bordsreservation och gjorde det möjligt att Afternoon Tea blir av.

@Malu - kan inte komma
@jsn - kommer
@mash
@silwer
@Jonas C
@falling - kommer
@Tommy
@IPC_Mataveri
@fcx - kommer
@Jensik - kommer
@bnr - kommer
@Xilan - kommer
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Afternoon Tea á la Stationen har menyn

Träffas och trivs över en klassisk Afternoon Tea.
Lyssna på avslappnade musik, läs tidningen eller bara må bra i goda vänners lag. Välj med omsorg från temenyn,passa på att njuta av en kopp kaffe eller varför inte ett perfekt kylt glas champagne till bakverken. Vid bordet serveras en ställning med tre fat som bl.a. innehåller:
* Snittar
* Brödkorg med scones, surdegsbröd och mörkt bröd
* Pålägg som skinka, kalkon, ost, grönsaker, marmelad, lemon curd och vispat smör.
* Desserter i mindre format


Champagne för dem som önskar, är om jag minns rätt, Jeanmaire Brut. Jag har bett dem lägga några extra flaskor på kylning :)
http://www.stationen.se/sites/stationen.se/files/pdf-files/afternoontea.info.2015.pdf

PS. Vispat smör är egentligen Clotted cream, grädden av grädden, crème de la crème. DS.
 
Last edited:

Nemo

Medlem
  • Gilla
Reactions: bnr

maba

Medlem
Vilken häftig grej, hade jag inte varit på jobb så hade jag tagit mig till Uppsala trots att jag inte är superförtjust i vare sig The, kaffe eller champagne. Föredrar varm choklad, läsk och sött mousserat vin.

Hade däremot varit kul att sitta med ett gäng grabbar/gubbar på ett afternoon tea och snacka lite skit :). Trodde det bara var fruntimmer som höll på med detta ;). Hoppas det blir fler tillfällen med AT.
 

Dr. Miles

Expert
Hade däremot varit kul att sitta med ett gäng grabbar/gubbar på ett afternoon tea och snacka lite skit :). Trodde det bara var fruntimmer som höll på med detta ;). Hoppas det blir fler tillfällen med AT.
Det blir också Afternoon Tea i Galleries First på London Heathrow T5 den 18 april 2015. De flesta dricker nog champagne dock. :)
Det finns fortfarande 3 platser för gästning, så om du vill, häng med!
http://www.businessclass.se/forum/t...ries-first-i-london-lhr-t5-2015-apr-18.22976/
 
Toppen