Senaste nytt

Inofficiell BC träff Hong Kong 8e dec 2018

Jag har redan bokat in mig, + 1 och Palmen på InterContinentals söndagsbrunch. Jag föreslår att alla grupper gör sina egna bokningar och att vi sedan kontaktar restaurangen på fredagkvällen och frågar om det går att få sitta tillsammans. Det brukar gå att ordna.

Nu är vi ett gäng på 4 st. Jag har varit i kontakt med Hotellet men bokningen är stängd för natten. Jag har mailat resturangen och kommer ha kontakt med dom i morgon. Tidigare i dag fanns det gott om plats så om det dyker upp fler så hoppas jag att vi kan boka upp någon "eftersläntare" Jag uppdaterar här i tråden när jag pratat med bokningsavdelningen.

Vi är väl några stycken som ska bo på Harbour Grand HK.
Även om jag har varit i Hongkong en gång förut för länge sedan, så är jag inte särkilt hemtam här och vet inte hur man bäst tar sig till hotellet.
Därför skulle jag uppskatta om jag fick haka på er andra som ska bo på Harbour Grand.
Vi kanske kan ses i CPH-loungen?

Vi är väl några stycken som ska bo på Harbour Grand HK.
Även om jag har varit i Hongkong en gång förut för länge sedan, så är jag inte särkilt hemtam här och vet inte hur man bäst tar sig till hotellet.
Därför skulle jag uppskatta om jag fick haka på er andra som ska bo på Harbour Grand.
Vi kanske kan ses i CPH-loungen?
Om du kommer bort dig så är det enklaste sättet efter taxi att ta airport express till hong kong station och därefter ta en gratis shuttle buss (H4) som stannar vid ditt hotell MTR > Privileges and Complimentary Services

Om du kommer bort dig så är det enklaste sättet efter taxi att ta airport express till hong kong station och därefter ta en gratis shuttle buss (H4) som stannar vid ditt hotell MTR > Privileges and Complimentary Services
Jag bruka roftast åka tåget in och på tågstationen tar jag taxi till hotellet om inte shuttle bussen går inom kort. Kostar oftast inte mer än typ 30 kronor att ta taxi den korta sträckan (om nu inte hotellet ligger längre bort)

Om man tar Airport express till Hong Kong station så undrar jag om någon vet om det är skyltat till MTR Central station? Jag tänkte inte på det förra veckan.

Då provade vi att ta en taxi till Conrad. Jag kan intyga att kön till taxi är lång vid den tiden. Dock är ju shuttle H4 ett alternativ.

Men jag undrar om inte det bästa vore att "knalla" i tunnlarna (om de finns) till Central för att sedan ta MTR ut till Harbour Grand Hong Kong?

Toppen