Senaste nytt

Inofficiell BC-resa till Åland

Black81

Ny medlem
Låter ju riktigt trevligt, även om ja nog hellre går hem o sover om nätterna ;), men åker gärna över till Sthlm för att åka med från början
 

Lonelyflyer

Medlem
Kul initiativ!
sommarn känns väl som en bra årstid för båtresande, har ni funderat närmare på när ungefär de här kan tänkas ske?
 

gdaily

Medlem
Kul initiativ!
sommarn känns väl som en bra årstid för båtresande, har ni funderat närmare på när ungefär de här kan tänkas ske?
Sommartid är superhögtid för Åland, med mycket begränsade hotellmöjligheter, samtidigt som jag tror att det blir svårare att få ihop en grupp då härifrån pga "andra planer". Jag kommer nu snacka internt ett vår-datum och ett höstdatum, sedan får vi se.
 

gdaily

Medlem
Vad sägs om helgen 1-3 maj? Första maj är ju första maj... vilket kan vara bra och dåligt, vi kanske kan få med oss en bunt "från landet" om man inte behöver ta ut en semesterdag för att ta sig till Stockholm? Å andra sidan kan ju folk ha andra planer just den helgen? Sedan finns viss risk att priset går upp på resanjust pga 1a maj (men kan också gå ner). Just nu kostar billigaste hyttalternativ 375 kr (med Birka-kortet).

@TjudöBoy
@rob74
@agehall
@rvarttinen
@xmit
@David
@SvartMjolk
@fcx
@Dr. Miles
@Stefan62
@Hissen
@nota bene
@Lonelyflyer

och...
@DeWi
@Black81
 

rob74

Medlem
Förutsatt att jag kan flyga ner 1/5 (brukar jobba Valborgsmässoaftons kväll) bör det funka för mig.
Och sedan kan man ju kombinera detta med en tur till södra Europa efteråt.
Jag brukar ju alltid ta en sväng till solen runt den här tiden...
 

Nemo

Medlem
Nu blir jag nyfiken...
Du menar det att folk endast använder kvinnonamnet i ordet?
Ja, de allra flesta använder kvinnonamnet i ordet som beteckning för aftonen. Men kvinnonamnet i fråga är ju namnsdagen för 1 maj. Så för mig blir det förvirrande: menar folk det de säger (1 maj) eller menar de aftonen (30 april)?
 

rob74

Medlem
Ja, de allra flesta använder kvinnonamnet i ordet som beteckning för aftonen. Men kvinnonamnet i fråga är ju namnsdagen för 1 maj. Så för mig blir det förvirrande: menar folk det de säger (1 maj) eller menar de aftonen (30 april)?
Ok! Det kan jag hålla med om.
 
Toppen