Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

Jag känner mig dummare än vanligt, när jag talade med loungevärdinnan i helgen så sa hon att den skulle vara klar i oktober, vilket den i själva verket är efter som den redan är klar!
Jag ber om ursäkt om jag har misslett någon/några i denna fråga!
Nu gäller det att bygga upp varumärket 011430121, till någorlunda trovärdighet.

Jag tar tillbaka min anmälan till resan i oktober, kan inte se er i ögonen efter detta!

Jag håller med @NotRyan! Du kan väl inte ta ansvar för om du blivit felinformerad. Jag tycker inte att din trovärdighet tagit någon skada, men bästa sättet att göra något positivt av det är väl snarare att hänga med på basturesan istället! Eller du kanske behöver en ursäkt för att åka till BCN? ;-) (retas lite)

@doc Det skulle varit trevligt att hänga på en basturesa men den sammanfaller med
skolornas höstlov så jag får nog prioritera en annan resa.

@doc Det skulle varit trevligt att hänga på en basturesa men den sammanfaller med
skolornas höstlov så jag får nog prioritera en annan resa.
Tråkigt att höra att det inte passar, men jag förstår att du prioriterar skollovs resa. Hoppas vi ses snart framöver ändå!

Nu blir jag lite besviken. Man har väl inte handduk på sig sissodär i bastun...? :) :)
Finnair har fått en hel del förfrågningar kring detta, mot bakgrund av den traditionella finska bastukostymen,
Svaret har blivit att handduk är "rekommenderad, men inte obligatorisk"
Däremot inga fingervisningar om hur man kommer att se på den moderna styggelsen med badkläder på i bastu. (Hade någon kommit på en sådan idé när jag gick i plugget hade vederbörande fått en lång utskällning av en bastant baderska...)

Finnair har fått en hel del förfrågningar kring detta, mot bakgrund av den traditionella finska bastukostymen,
Svaret har blivit att handduk är "rekommenderad, men inte obligatorisk"
Däremot inga fingervisningar om hur man kommer att se på den moderna styggelsen med badkläder på i bastu. (Hade någon kommit på en sådan idé när jag gick i plugget hade vederbörande fått en lång utskällning av en bastant baderska...)

Det finns 2 gemensamma duschar i direkt ansluning till bastun, om man nu inte ska duscha i badklader/underklader eller med handuk sa utgar jag ifran att de accepterar finsk bastukostym.

Aha, jag har bara tagit fasta på denna rapport:
"Bastun är unisex men finns separata omklädningsrum för män och kvinnor med dusch, dessutom fem enskilda duschrum (mer avsett för folk som enbart vill duscha)."
Som alltså inte nämner något om några unisexduschar.
Men visst, duschande i antingen bad- eller underkläder eller till och med bådadera samtidigt, har ju blivit norm i förorterna numera...

Stämmer att det finns två duschar i det lilla förrummet till bastun. Dessa är monterade på väggen utan några väggar eller draperier som skiljer av. Dock är det endast ett minimalt fönster i bastudörren och det var nästan helt immigt om jag minns rätt (såg bara konturerna av en person som kom när jag satt där). Dessutom är det inte mer än ytterligare dryga fem meter till respektive omklädningsrum.

Skulle det sitta personer av motsatt kön i bastun eller om man är prydd av sig med nakenhet är det inga problem.

Toppen