Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

Mmm, som vanligt så är det svårt när alla velar... Det kommer nog att sluta med att vi bokar i sista minuten allihop.

Nu kan jag bekräfta att bastun är igång och fungerar. Dagen till ära kom den med lite modeller, men det gör den nog inte senare i höst. ;)

Men den är inte särskilt stor, som sagt.

IMG_0151.jpg

Haha, standin bastu modeller. Mycket har man sett men inte detta. Du borde ta grabbens plats, han har inte ens hår på bröstet. Hur ser möjligheten ut att dricka en pilsner i bastun samtidigt ?

Nu har även jag premiärbastat, som bastufantast kunde jag inte låta bli. :) Det var jag och en till, tyvärr hade modellerna precis bytt om när vi kom dit. :(

Bastun är inte särskilt stor, plats för maximalt fem personer, och då får man gosa rejält. 3-4 pers är nog mer realistiskt om man inte känner varandra. Bastun är unisex men finns separata omklädningsrum för män och kvinnor med dusch, dessutom fem enskilda duschrum (mer avsett för folk som enbart vill duscha).

Bastuaggregatet har ett lock ovanpå, vill man hälla på vatten trycker man på en knapp på väggen så öppnas locket och man kan hälla på vatten, sedan stängs det automatiskt efter några sekunder.

Något kall temperatur, men det berodde nog på att det är många som öppnat och stängt under eftermiddagen. Kommer säkert vara bättre framöver. Och så klart kan man hälla på vatten.

Det som saknas just nu är någonstans att låsa in sitt bagage, inga problem idag då loungen var avstängd för allmänheten, men mindre kul under andra tider. Jag frågade om detta och tydligen kommer det bagageskåp i slutet på augusti.

Nu när bastun är invigd med Jacob i den tycker jag inte det finns mycket anledning att tveka längre. Jag är bokad och klar enligt mitt inlägg #66.

Bastun ar igang, personalen skall undersoka om man far ta med sig ol eller inte in i den. Jag aterrapporterar inom kort.

20140813_202828.jpg
Jag har skrivit i den andra traden om den nya loungen, men kan inte halla mig borta fran denna heller. Da jag forst laste att denna loungen skulle oppna efter sommaren och med en bastu sa blev jag sugen, mycket sugen - detta ar en va anledningarna att jag kampat pa for att fa mitt BA Silver kort.

Hur som helst, nu har jag bastat! Och som forsta vanlige lounge gast enligt personalen! Kanner mig mycket stolt over detta :)

Daloga nyheter ar att ingen ol tillats in i bastun, goda nyheter ar att de inte var helt sakra sa det kan andras. Man far plats 8 stycken i bastun, men da far man trangas en del... Denna looungen ar bra, mycket bra - jag kan bara saga att ni gor helt ratt som vill kora en resa med detta som huvudmalet!

Nu dricker jag min ol jag inte fick ta i bastun, en Karhu. Till den en 18 arig Glenfiddich.

Jag känner mig dummare än vanligt, när jag talade med loungevärdinnan i helgen så sa hon att den skulle vara klar i oktober, vilket den i själva verket är efter som den redan är klar!
Jag ber om ursäkt om jag har misslett någon/några i denna fråga!
Nu gäller det att bygga upp varumärket 011430121, till någorlunda trovärdighet.

Jag tar tillbaka min anmälan till resan i oktober, kan inte se er i ögonen efter detta!

Toppen