Åh! Ryskroulette!!! Antingen får du åka ett sas brandad 2000 med de skönaste sätena någonsin, benutrymme som du aldrig sett i eco/plus! Eller så får du åka ett med halvtrasiga sitsar där det är som vanligt trångt skakigt och jävligtNu var det färdigflyget med ATR för ett tag ( hoppas jag...) Hem från Gotland verkar det vara SAAB 2000 som är planerat, förväntningarna på ombordservicen är höga, hur ska det gå...
Åh! Ryskroulette!!! Antingen får du åka ett sas brandad 2000 med de skönaste sätena någonsin, benutrymme som du aldrig sett i eco/plus! Eller så får du åka ett med halvtrasiga sitsar där det är som vanligt trångt skakigt och jävligt![]()
Så, sluta ta allt som personliga påhopp och acceptera bara att det finns de som tycker att atr72-500 flugna av jettime för sas är hemskt inkonsekventa i sin service och i sin kvalitet.
Hur kunde jag glömma!Glöm inte dom blinkade lamporna i kabinen också![]()
Jag har väl flertalet tillfällen i denna tråden till och med påpekat att jag ENDAST tagit upp det som är negativt då det är det enda som är relevant...ska vi börja skriva om varje gång "vi fick vad vi betalade för" "servicen var ypperlig" etc så har vi ju för tusan inget att diskutera längre. Ditt don quixoteska sätt att alltid entra diskussioner är smått förvirrande då du är den som faktiskt sätter igång dessa crusades själv. Varför känner du att du måste gå i försvarsställning hela tiden? Många har utryckt atr de funnit glädje / skratt i denna tråden. Ingen av dessa eller jag själv tror dock att detta är en konsekvent konstant oändlig hantering på alla plan alla flighter alla dagar alltid. Det är anomalier som sker då och då, oftare än sällan för just min del dock.Da får du sluta å ta allt som personlige påhopp og acceptera at det finns ATR flugna av jettime som har bra service, som ikke ser ut som en ferge fra 70-tallet og som fungerer bra.
Poenget mitt siden første gang jeg kommenterte i denne tråden var å balansere et utrolig skjevt bilde som blir framstilt, et bilde som ikke er slik virkeligheten er. BOKSTAVELIG talt; siden de som roper høyest alltid skal ha rett, og bestemmer at det andre har opplevd (f.eks meg) ikke er sant, mens det de selv *antar* (fra flightradar.. for eksempel) skal være rett. Selv når de som roper høyest tar feil. Det må være mulig å diskutere inkonsekvent service uten å skape en fiktiv verden som ikke finnes IRL.
EDIT: Jeg har flydd SAAB2000 uten SAS-branding, det var behagelige seter og ikke noe negativt å si om det![]()
JetTime! Vi vil læse om Plys-sæder, manglende kaffe, ubehøvlet crew og andre JetTime-indslag.Följt den här tråden med stort intresse. Igår flög jag ARN-TKU med mainline-SAS (flygtid 35 minuter). Full service i både Plus och Minus.
På hemresan kan jag antingen välja Jettime ATR-72 och komma hem i tid eller bekväm SAAB 2000 men komma hem tre timmar senare. Vad röstar panelen på?
Jag har väl flertalet tillfällen i denna tråden till och med påpekat att jag ENDAST tagit upp det som är negativt då det är det enda som är relevant...ska vi börja skriva om varje gång "vi fick vad vi betalade för" "servicen var ypperlig" etc så har vi ju för tusan inget att diskutera längre.