Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

Ska tillbaka till Visby senare i dag, så vi har en till chans att undersöka detta spännande område... :)

Planet i morse var i alla fall en ATR 72-500 enligt Fligthradar, ska kolla noggrannare i dag, är förhoppningsvis inte lika trött som i morse då.

Igår på sista kvällsfligheten på CPH-GOT (SK448) var servicen under all kritik. Då serverades endast en chokladbit i kabinen.
Det är bara på söndagar som sista flighten går med JetTime och ATR, annars brukar det vara SAS och A32X. Det märkliga är att när det är SAS själva så hinns servering med, men konstigt nog inte på ATR-planet trots att det medför att resan tar längre tid.

Från Flight deck så passade de vid start på att önska oss en trevlig resa och "passa nu på att sitta ner och njuta av vår service ombord".

Från Flight deck så passade de vid start på att önska oss en trevlig resa och "passa nu på att sitta ner och njuta av vår service ombord".

Jag har mig veterligen aldrig använt mig av förkortningen "LOL" offentligt. Men nu tycker jag att det mer än var ypperligt passande här, så vi kör en premiär på det:

LOL.

I övrigt är det ju rent bedrövligt. Men det kanske säger en del om firman och att folk inte riktigt har hängt med i utveckligen. Iallafall inte på flightdeck.

Något OT, men jag reste, i numera vanlig ordning, mellan Johannesburg och Kapstaden under gårdagen på Star Alliance-partnern SAA. Något chockat kunde jag konstatera att vi var ca 3-5 betalande passagerare i business och 13 uniformerade piloter + en handfull civilklädda - på en A330-200. Efter takeoff påbörjades serveringen. Vilka serverades först, bäst och mer än en gång? Ja, inte var det vi vanliga passagerare. Så ja, det är nog lika på SAS, man har inte så bra koll på hur den vanlige passageraren har det.

Last edited:
Toppen